به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی اداره کل تعاون، کار  و رفاه اجتماعی قم ،  کمیته استانی تجدید نظر تشخیص و تطبیق مشاغل سخت و زیان آور ،موضوع ماده 76 قانون تامین اجتماعی با حضور مصطفی کاویانی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر اعضای این کمیته درمحل اداره کل برگزار شد.

کاویانی مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قم  در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر و تشکر ازاعضاء کمیته در خصوص وظایف کمیته تجدید نظر تشخیص و تطبیق مشاغل سخت و زیان آور استان اظهار داشت : افرادی که نسبت به آراء صادره کمیته بدوی اعتراضی داشته باشند می توانند درخواست تجدید نظرخواهی خود را ظرف 15 روز از تاریخ ابلاغ رای بدوی به دبیرخانه مشاغل سخت وزیان آور ارایه نمایند که پس از بررسی توسط کارشناسان موضوع ماده 2 به کمیته تجدید نظر استان ارایه میشود.

وی گفت: به استناد آئین نامه و دستور العمل های اجرایی مشاغل سخت و زیان آور، کمیته تجدید نظر تشخیص و تطبیق مشاغل سخت و زیان آور در این اداره کل اقدام به احصاء مشاغل سخت و زیان آور می نمایند. کاویانی ضمن تاکید بر تلاش نهادهای ذیربط در ایجاد وحدت رویه در خصوص اجرای آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور در استان تصریح کرد : وحدت رویه در روند اجرای این آئین نامه موجب ایجاد رضایتمندی کارگران، تسریع و تسهیل در امور رسیدگی به پرونده ها و از همه مهمتر جلوگیری از اتلاف منابع و زمان بررسی پرونده های ارجاعی به کمیته های بدوی و تجدید نظر تشخیص و تطبیق مشاغل سخت و زیان آوراستان می گردد که انشاا.. همواره این روند ادامه داشته تا مشکلات کارگران زحمتکش استان در این زمینه رفع گردد.

وی افزود : اصلی که همواره مورد تأکید اعضای این کمیته است ، اجرای دقیق قانون و مقررات است و در بحث اجرای قوانین وآئین نامه های مشاغل سخت و زیان آور باید همه بخشها وظایف قانونی خود را به نحواحسن انجام دهند.

کاویانی با اشاره به مفاد آئین نامه شورای عالی حفاظت فنی خاطر نشان کرد: آئین نامه سخت وزیان آور تنها مربوط به موضوع بازنشستگی نمی گردد بلکه جنبه های گوناگون دیگری نیز دارد که از جمله آنها استاندارد سازی کارگاهها و سالم سازی محیط کار از آلاینده های مضر و خطرناک توسط کارفرمایان با همکاری وزارت خانه های بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تعاون کارورفاه اجتماعی و سایر نهادهای همکارعضو شورای عالی حفاظت فنی می باشد و در استان قم  نیزمسئولان امر باید در این زمینه دست به دست هم داده و در اجرای صحیح این قانون شریک شویم.

مدیر کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان قم  با بیان اینکه اجرای آئین نامه بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور در جهت صیانت از سلامت جسمی و روانی بیمه شدگان است، گفت: مطابق این آئین نامه عوامل زیان آور باید در کارگاه ها کاهش یافته و یا از بین برود تا از این طریق نیروی کار در فضایی ایمن فعالیت کرده و پس از دوران بازنشستگی در سلامت کامل به زندگی اجتماعی خود ادامه دهد.