به گزارش اکونا پرس،

 سرهنگ "میکائیل قهرمان پور" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: اخیرا تعدادی شرکت مستقر در تهران پیامکی تحت عنوان اینکه "شما برنده بن کالا شده اید" به تلفن همراه شهروندان ارسال و پس از برقراری تماس تلفنی و اخذ وجه از آنها تعدادی لوازم آشپزخانه از جمله سرویس تفلون، اسنک پز وسایر لوازم و در بعضی مواقع سکه الیزابت به نشانی مخاطبان ارسال می کنند.

وی افزود: عوامل این شرکت ها با توجه به اینکه قبلاً نام و نشانی محل سکونت و مشخصات مخاطبان خود را در اختیار گرفتند خود را به عنوان نماینده شرکت معرفی و ضمن جلب اعتماد و اطمینان آنها بیان می کنند که شما در قرعه کشی انجام شده برنده خودرو شده اید.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم اضافه کرد:عوامل این شرکت ها به مشتریان خود می گویند که بایستی بابت هزینه بیمه و هزینه حمل خودرو با جرثقیل مبالغی در حدود 3 تا 5 میلیون تومان را به شماره کارت های اعلام شده واریز کنند و با این ترفند کلاهبرداری از مشتریان را انجام می دهند.

سرهنگ قهرمان پور گفت: از شهروندان می خواهیم ضمن حفظ هوشیاری خود نسبت به ارسال پیامک ها و تماس های اغواگرانه در صورت مشکوک شدن به مواردی از این دست موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.