به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قم، سیدرضا موسوی نیا گفت: طی مدت مذکور مشترکین گاز استان یک میلیارد و ۹۱۸ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند.

وی میزان مصرف گاز در مدت مشابه سال گذشته را یک میلیارد و ۷۸۹ میلیون مترمکعب اعلام کرد و با اشاره به رشد قابل توجه مصرف افزود: پایداری هوای سرد و افزایش تعداد مشترکین از علل افزایش گاز مصرفی در قم بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این افزایش مصرف به تناسب در همه استان‌ها ایجاد شده و مردم با رعایت الگوهای صحیح و مصرف بهینه می توانند میزان مصرف خود را مدیریت کرده تا در طول فصل زمستان همه مردم از گازرسانی پایدار برخوردار شوند و استان های سردسیر نیز مشکلی در دریافت و توزیع گاز نداشته باشند.

موسوی نیا خاطرنشان کرد: در صورت بروز افت فشار سراسری، به جهت پایداری گاز مشترکین خانگی، مجبور به خارج کردن صنایع پرمصرف چون نیروگاه‌ها، کارخانجات سیمان و … از مدار خواهیم شد.

وی سهم مصرف مشترکین عمده غیرخانگی استان از میزان گاز مصرفی در فصل زمستان ۲۵ و در فصل تابستان ۵۰ درصد عنوان کرد و بیان داشت: میزان مصرف در ۹ ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۰ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به سرمای هوا، خواستار مدیریت و کنترل مصرف مشترکین شد تا همه هموطنان بتوانند از نعمت گاز در زمستان سرد امسال برخوردار شوند.