به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسکندری در آیین نامگذاری تقاطع شهید ابومهدی المهندس و محور شهید شهروز مظفری نیا که در امامزاده شاه جمال‌الدین(ع) برگزار شد با عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت مظلومانه جمعی از بهترین نیروهای جهادی نظام ولایی اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، شهید مظفری نیا و همه‌کسانی که به عشق امامت و ولایت نظام اسلامی و امت اسلامی جان خودشان را در طبق اخلاص گذاشتند سبب آبروی جهان اسلام شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با گرامیداشت دهه بصیرت و حماسه ۹ دی افزود: در یک نظام ولایی رهبری جامعه اسلامی با ویژگی‌های شیعی خودش اگر بخواهد به‌خوبی به رسالت خود عمل کند و به توفیقات دست پیدا کند سه پشتوانه محکم می‌خواهد.

وی با اشاره به این سه پشتوانه ابراز کرد: انتظار یک پیشوای الهی از امتی که می‌خواهد او را راهبری کند سه پشتوانه بوده که اولینش وجود انسان‌های عالم، دانشمند، فرهیخته، اهل تحقیق و پژوهش است تا نیازهای علمی نظام اسلامی را این قشر از جامعه تأمین کنند.

اسکندری ادامه داد: در عصر ریزش علمی و تولید علم و فناوری اگر پیشوای اسلامی از چنین نیروهایی دستش خالی باشد قطعاً در عرصه جهانی و بین‌المللی توفیقاتش کم خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بابیان اینکه این پژوهش باید در همه عرصه‌های نظامی، اجتماعی و اقتصادی و هر عرصه جدیدی که پا به عرصه وجود گذاشته وجود داشته باشد، تأکید کرد: این جامعه با انسجام کامل و با اعتقاد به این رهبری و امامت باید آماده پاسخگویی به همه نیازهای علمی جامعه باشد و به برکت رهبری هوشمندانه رهبر عظیم الشان ما در این بخش عقب نیستیم.

وی با بیان اینکه گرچه دشمن مزاحمت‌هایی ایجاد می‌کند و دانشمندانی از ما را می‌گیرد و به شهادت می‌رساند، دانشمندانی مانند دانشمندان هسته‌ای که همین اخیر شهادت دانشمند بزرگوار شهید فخری زاده نمونه این ماجراست، گفت: دانشمندان ما باروحیه جهادی و شهادت‌طلبانه راه خودشان را ادامه می‌دهند و در این عرصه باید باقوت کار خودشان را دنبال کند.

اسکندری به پشتوانه دوم اشاره کرد و گفت: وجود نیروهای جان‌برکف، جهادی و انقلابی در حوزه اجرایی و اجرای منویات رهبری و قوانین و مقررات نظام اسلامی و رسیدگی به نیازهای جامعه اسلامی پشتوانه دوم رهبر جامعه اسلامی است.

وی این پشتوانه را در قالب قوایی که در نظام اسلامی تعریف‌شده‌اند ازجمله قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه تعریف کرد و افزود: این نیروها باید با روحیه ایثار، گذشت و همیشه درصحنه و بدون اختلاف پشت سر رهبر جامعه حرکت کنند تا نیازهای جامعه برطرف شود و مردم دلگرم شود تا نظام اسلامی بتواند در برابر توطئه‌های مختلفی که در جهان وجود داشته عرض‌اندام و اظهار وجود کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در این عرصه هم دشمن ما را رها نخواهد کرد و به‌عناوین‌مختلف زحمت درست می‌کند، تصریح کرد: از تحریم‌ها و اعلام نفوذها گرفته تا توطئه‌های رنگارنگی که  در طول این چهل سال شاهدش بودیم اما نیروهای جهادی نظام اسلامی باید این توطئه‌ها را هوشمندانه خنثی کنند و در عرصه کارزار از هیچ‌چیزی باک نداشته باشد و آماده شهادت در همه عرصه‌ها باشند.

وی یادآور شد: در حوزه دفاع از سرزمین اسلامی ملاحظه می‌کنیم که اگر نیروهایی در تراز نظام ولایی مانند حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس پابه‌پا و پشت سر رهبری انجام‌وظیفه کنند نظام اسلامی به بهترین مدل خودش می‌رسد.

اسکندری سومین پشتوانه را اتحاد، انسجام و حضور درصحنه همیشگی امت اسلامی خواند و تأکید کرد: مردم زندگیشان را می‌کنند اما جایی ضرورت حاصل شده با اشاره پیشوای خودشان باید به میدان بیایند و همه توطئه‌ها را خنثی کنند کما اینکه در این چهل سال شاهدش بودیم.

به گفته وی اگر بخواهیم در عرصه جهانی و بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم لازمه حرکت پشت سر رهبری جامعه اسلامی وجود این سه پشتوانه قوی و محکم است.