به گزارش اکونا پرس،

به نقل از سکایی نیوز  فدا حسین مالکی در بازدید از شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان بیان کرد :این استان ظرفیت‌های زیادی در بحث تولید انرژی‌های تجدید پذیر از شمال تا جنوب دارد که نیاز است مسوولان در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند .

وی افزود : با ساخت نیروگاه‌های بادی در شمال و نیروگاه‌های خورشیدی در جنوب سیستان و بلوچستان می‌توان برق را به کشورهای همسایه صادر کرد که باید از این ظرفیت در جهت ایجاد درآمد و اشتغال جوانان جویای کار بهره برد .

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین پراکندگی جمعیتی این استان تمامی خدمات شرکت توزیع نیروی به صورت غیر حضوری انجام میشود که این اقدام قابل تقدیر است .

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان، سهم کمتر از یک درصدی تعداد مشترکان صنعتی از حوزه برق نشان از ضعیف بودن صنعت در این استان دارد که نیاز است مسوولان استانی و کشوری در این مورد تامل و در راستای ارتقای شاخص صنعت منطقه برنامه ریزی و اقدام کنند .

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان مصرف برق در سیستان و بلوچستان حدود یکهزار و ۶۰۰ مگاوت بوده اما میزان تولید این استان یکهزار و ۱۰۰ مگاوت است افزود: احداث چند نیروگاه تولید برق در این استان متاسفانه دچار مشکل شده که با رفع این مشکلات می‌توانیم علاوه بر تامین نیاز برق استان به فکر صادارت این انرژی نیز بود

ارائه کلیه خدمات توزیع برق در سیستان و بلوچستان بصورت غیر حضوری

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان نیز اظهارداشت: تمامی خدمات توزیع برق این استان به مشترکین که شامل درخواست انشعاب، صدور قبض المثنی، مشاهده سوابق مصرفی و پرداخت، تسویه حساب، تغییر تعرفه، درخواست آزمایش کنتور، درخواست رفع ولتاژ برق، تغییر نام، بررسی و جابه‌جایی کنتور، اعلام خاموشی مشترک، قطع موقت انشعاب و خدمات بسیار دیگر است به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود .

خلیل عوض زاده بیان کرد: مشترکان برق سیستان و بلوچستان برای دریافت خدمات به صورت غیرحضوری می‌توانند از طریق اپلیکیشن برق من و یا سایت اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق استان به آدرس www.sbepdc.ir ( میز خدمات الکترونیک) خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند .

وی تصریح کرد: افرادیکه دسترسی به اینترنت ندارند نیز می‌توانند با شماره‌گیری سامانه تلفنی ۱۵۲۱ امور مشترکین و ۱۲۱ اتفاقات از خدمات غیرحضوری این شرکت بهره‌مند شوند .