به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان قم, در ابتدای جلسه مهندس بلدی ضمن ارائه گزارشی در خصوص پیشرفت بافت فرسوده شهر قم گفت : با توجه به وجود گسل های متعدد و زلزله خیز بودن استان در صورت وقوع زلزله شاهد خسارت زیادی در بافت فرسوده خواهیم بود و تا کنون جلسات متعددی در خصوص این موضوع برگزار و در مورد راهکارهای شروع این امر مهم و چگونگی تشویق مردم به انجام بازسازی بحث و تبادل نظر انجام شده است.

وی ادامه داد: انجام این امر نیاز به برنامه ریزی ، فرهنگ سازی و ایجاد بستر لازم و راهکارهای تشویقی دارد تا مردم  در بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری مشارکت کنند.

در ادامه دکتر گرکانی گفت: تاکنون در زمینه مقاوم سازی خانه ها ، گام های مثبتی برداشته و امید می رود این حرکت در آینده شتاب بیشتری بگیرد.  ایشان به ضرورت نوسازی بافت های فرسوده شهری اشاره کرد و بیان داشت: فعالیت نوسازی باهدف افزایش کارآیی و بهره وری، بازگرداندن حیات شهری به بافت فرسوده ازطریق نوکردن، توانبخشی، تجدید حیات، انطباق و دگرگونی صورت می پذیرد.در «بازسازی» نه تنها هیچ الزامی برای حفظ گذشته وجود ندارد بلکه با هدف ایجاد شرایط جدید زیستی وکالبدی - فضایی و ... از طریق تخریب، پاکسازی و دوباره سازی اقدامات لازم انجام می شود.

در پایان مهندس بلدی مدیرکل بنیاد مسکن به اتفاق دکتر گرکانی و سایر کارشناسان از  بافت فرسوده منطقه خاکفرج قم  بازدید نمودند.