به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محسن اروجی در جلسه سازماندهی تیم های مداخلات روانی، اجتماعی و فرهنگی پس از بلایا در معاونت امور جوانان هلال احمر قم اظهار داشت: اینکه شما داوطلبان عزیز در فعالیت های جمعیت هلال احمر به صورت داوطلبانه خدمت می‌کنید بسیار ارزشمند است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: فعالیت و حرکت در مسیر خدمت به مردم افتخار بزرگی است و جوانان باید به آن ببالند.

وی تصریح کرد: قطعا خداوند متعال نظر ویژه ای به خدمات با ارزش جوانان دارد؛ بنده به سهم خودم از معاونت امور جوانان و فعالیت های هلال احمر در حوزه حمایت روانی و تشکیل و سازماندهی تیم مداخلات روانی اجتماعی تشکر می کنم.

اروجی بیان کرد: این تیم ها باید در زمان حوادث و بلایا همپای تیم های امدادی به صورت منظم حضور داشته باشند تا بتوانند به بازماندگان ناشی از حوادث ارائه خدمات دهند.

وی خاطرنشان کرد: در زلزله بم ضرورت حضور این تیم ها کاملا محسوس بود چرا که آسیب دیدگان علاوه بر نیازهای جسمی به نیازهای روحی و روانی هم نیاز دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: بنده به عنوان مسئول کمیته بازتوانی روحی و روانی استان قم در مخاطرات کرونا جای خالی این مباحث را در جامعه مشهود می دانم.

وی عنوان کرد: تیم های مداخلات روانی، اجتماعی و فرهنگی پس از بلایا نقش مهمی در مدیریت بحران در دوران شیوع کرونا دارند.

اروجی تصریح کرد: این تیم ها می توانند در ایام کرونا نیز به خوبی نقش آفرینی کنند و اقدامات را در خصوص غربالگری و شناسایی افرادی که به خدمات روان شناختی و مشاوره نیاز دارند انجام دهند.