به گزارش اکونا پرس،

عباس حلوایی زاده در گفت‌وگو با روابط عمومی شهرداری قم با اشاره به استفاده از ظرفیت تولیدات داخلی در پروژه باغ پرندگان، اظهار داشت: در طراحی اولیه سطح بسیار بزرگی را باید زیر تور می‌بردیم بدون اینکه ستون داشته باشیم به همین دلیل تهیه کردن این تور یک موضوع ویژه برای پروژه محسوب می‌شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم بابیان اینکه نوعی خاصی از توری‌ها برای استفاده در این موقعیت در نظر گرفته‌شده بود، افزود: با توجه به اهمیت موضوع تمام مشاوران ایرانی توصیه به استفاده از مصالح خارجی در پروژه باغ پرندگان می‌کردند.

حلوایی زاده با اشاره به افزایش قیمت ناگهانی، تأکید کرد: با توجه به طراحی اولیه در تأمین تور باغ پرندگان با مشکلاتی مواجه شدیم به‌طوری‌که درنتیجه افزایش بسیار زیاد قیمت‌ها هزینه تأمین تور از ۶ میلیارد برآورد اولیه به ۴۰ میلیارد و بیشتر رسید و حتی اما و اگرهایی در مورد امکان یا عدم امکان واردکردن آن‌هم وجود داشت.

وی بابیان اینکه درنتیجه این افزایش قیمت‌ها احداث سوله در طراحی جایگزین شد، افزود: سوله با دهانه ۳۶ متر به‌عنوان سوله حاره‌ای ویژه پرندگان گرمسیری اجرایی شد که تجربه بسیار خوبی بود و به انضمام برکه و آب‌نما بهره‌برداری شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: در ادامه اگر برای ۶- ۷ هزار متر باقیمانده نیز به فضای محصور با تور داشته باشیم می‌توانیم دقیقاً با همین روش مکانی را طراحی کنیم ضمن اینکه در سال‌های آینده هم امیدوار هستیم تولیدات داخلی ما به حدی برسد که بتواند توانایی تولید این کابل‌ها را داشته باشد.