به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، مهدی خادمی جمکرانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت درس تفکر و سبک زندگی در دوران حساس نوجوانی و تقارن آن با دوره اول متوسطه اظهار داشت: جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی در پایه هفتم و هشتم دوره متوسطه امسال نیز همانند سال‌های گذشته برگزار می‌شود و مباحث مطرح‌ شده در این درس ارتباط مستقیمی با شکل‌گیری شخصیت و زندگی حال و آینده دانش‌آموز دارد.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش ‌و پرورش استان قم با تأکید بر ضرورت اجرای این طرح تصریح کرد: این جشنواره به‌ منظور ایجاد علاقه‌مندی و جذابیت بیشتر دروس، برای دانش آموزان برپا شده و با هدف ضرورت بازنگری در شیوه‌ها و روش‌های تدریس آن اجرا می‌شود.

وی مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره را ارتقای کیفی و اصلاح و تغییر نگرش‌های رایج و سنتی در شیوه‌های تدریس دانست و عنوان کرد: مستندسازی و انتقال تجربیات همکاران، تشویق و ترغیب مدرسین این درس به استفاده از شیوه‌های مختلف یاددهی و یادگیری از دیگر اهداف این طرح است.

به گفته خادمی جمکرانی شرایط حاکم بر کشور نحوه اجرای این جشنواره را تحت تأثیر قرار داده به ‌گونه‌ای که به دو صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان بهمن‌ماه امسال آثار خود را به دبیرخانه استانی واقع در اداره امور تربیتی اداره کل ارسال کنند.

وی از مشارکت 30 ‌درصدی دبیران در این جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 80 نفر از دبیران استان در این طرح مشارکت داشتند که پس از مرحله داوری از میان آثار ارسالی 8 اثر به مرحله کشوری راه پیدا کرد که تاکنون استان قم افتخارات بسیاری در این زمینه کسب کرده است.