به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قم، علیرضا نصیری با توجه به تولید گاز از مناطق جنوبی کشور و ارسال آن تا استان‌های بالادستی و شمالی و غربی افزود: استان قم در مرکز کشور و در مسیر خطوط انتقال گاز قرار دارد که این خطوط، گاز را به استان‌های شمالی منتقل می‌نمایند؛ بنابراین کنترل و میزان مصرف یک امر ضروری است تا همه هموطنان از نعمت گاز طبیعی در روزهای سرد سال برخوردار شوند.

وی خاطر نشان کرد: به منظور تشویق مشترکینی که مصرف گاز خود را مدیریت می‌نمایند، شرکت گاز تسهیلاتی را فراهم نموده که بر اساس آن کلیه واحدهای خانگی که مصرف ماهانه آنها در ماه‌های سرد سال (دی، بهمن، اسفند و نیمه اول فروردین) کمتر از ۲۰۰ مترمکعب می باشد، مشمول قبوض رایگان خواهند شد.

وی در خصوص واحدهای خانگی که شامل طرح قبوض رایگان نمی شوند، گفت: این مشترکین چنانچه میزان مصرف خود را نسبت به ماه‌های مشابه سال‌های ۹۶ و ۹۷ کاهش دهند، گازبهای آنها با ۱۵ درصد تخفیف محاسبه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با هشدار نسبت به مشترکین پرمصرف در بخش خانگی گفت: مشترکین خانگی که میزان مصرف آنها بیش از ۱۵ درصد بیشتر از میانگین مصارف ماه‌های مشابه در سال های ۹۶ و ۹۷ باشد، گازبهای آنها با ۱۵ درصد افزایش محاسبه می‌شود.

نصیری ضمن تشکر از هم استانی‌های گرانقدر که همانند سنوات گذشته در صرفه‌جویی گاز طبیعی همراهی لازم را داشتند، اظهار نمود: قبوض رایگان در نیمه دوم بهمن ماه در اختیار مشترکین قرار خواهد گرفت تا شهروندان با انگیزه بیشتری میزان مصرف خود را کاهش داده و آن را مدیریت و کنترل نمایند.