به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم, حمید رضا شیخ الاسلام اظهار نمود: پس از رونمایی 17 پایگاه قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز در وزارت آموزش و پرورش، دبیرخانه این پایگاه ها به استان ها واگذار شد که دبیرخانه دو پایگاه اقامه نماز جماعت و آموزش عملی نماز توسط استان قم پیگیری خواهد شد.

وی افزود: براساس راهکار 3-1 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توسعه فرهنگ اقامه نماز و اهتمام به برپایی نمازجماعت در مدرسه یکی از مهم ترین وظایف آموزش و پرورش می باشد, همچنین با توجه به فضای موجود جامعه و شیوع بیماری کرونا که کمتر به صورت حضوری می توان فعالیتی را انجام داد و از فضای مجازی استفاده می شود. راه ها وشیوه های دعوت دانش آموزان به برپایی نماز و آموزش آن بسیار مهم است و این پایگاه های مجازی می توانند این فعالیت را پوشش دهند که از اقدامات ارزنده وزارت آموزش و پرورش می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: در شرایط کنونی با وجود ویروس کرونا که امکان خدمات رسانی حضوری به دانش آموزان میسر نیست و فعالیت های آموزشی و پرورشی به صورت غیر حضوری در حال پیگیری است, اقدام اداره کل قرآن، عترت و نماز در راستای قرارگاه مجازی بسیار هوشمندانه و به موقع بود.

شیخ الاسلام افزود: قرار است دبیرخانه پایگاه مجازی اقامه نماز جماعت و آموزش عملی نماز در بستر شبکه شاد و فضای مجازی باشد.

وی اضافه کرد: نقطه عطف این قرارگاه در جهادی بودن فعالیت های آن و مشارکت گرفتن از همه استان ها برای این پایگاه هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: برای هر پایگاه استان ها یک رابط با ویژگی علاقه مندی و داشتن تخصص لازم در آن موضوع را معرفی نموده و در همین راستا و بر اساس شیوه نامه قرارگاه مجازی، از همه استان ها خواسته شده است که یکی از فعال ترین، دغدغه مند ترین و موفق ترین افراد خودشان در زمینه اقامه نماز جماعت و آموزش عملی نماز را به دبیرخانه پایگاه معرفی کنند.

شیخ الاسلام ادامه داد: این افراد در قالب گروه هم اندیشی در شبکه شاد به تبادل نظر و تجربیات حول محورهای اقامه نماز جماعت و آموزش عملی نماز می پردازند و در نهایت مطالب مهم و مورد نیاز مدارس و دانش آموزان در این زمینه ها را درکانال تخصصی اقامه نماز جماعت و آموزش عملی نماز بارگذاری می شود و دانش آموزان، والدین و فرهنگیان می توانند مطالب، محتوا و فایل های مورد نیاز خود را از این کانال ها به آدرس های

@amozeshnamazmedu /@ eghamenamazmedu در شبکه شاد جست و جو و استفاده کنند.