به گزارش اکونا پرس،

 همایون یزدان پناه در جلسه مجازی کمیته راهبری رویداد که با حضور جمعی از مدیران ارشد و  مسئولان  برگزار شد اظهار داشت: رویداد ملی شتاب محیط زیست و خدمات شهری در قم با مشارکت مرکز نوآوری گردشگری و مرکز آموزش علمی  کاربردی شهرداری قم و معاونت خدمات شهری شهرداری قم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم بیان کرد: فرصت های مهمی در این رویداد در جهت استقرار تیم ها در مرکز نوآوری و معرفی به صندوق های سرمایه گذاری و معرفی ایده ها به مراکز رشد و شتاب دهنده ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: همچنین محورهای اصلی رویداد شامل مدیریت هوشمند بحران شهری و مدیریت بهینه منابع آب مورد نیاز فضای سبز و طراحی و زیباسازی مبلمان فضاهای شهری و مدیریت فناورانه خدمات گردشگری شهری و راهکارهای فناورانه افزایش مشارکت شهروندان بهینه سازی و مدیریت هوشمند و پایداری مصرف انرژی شهری و نگهداری و تعمیرات و ساخت تجهیزات موردنیاز خدمات شهری است.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: از جمله محورهای دیگر این رویداد مهم می‌توان به راهکارهای فناورانه و بهره ور درنظافت و شستشو و ضدعفونی کردن فضاهای عمومی شهر خصوصا در شرایط بیماری های واگیر از قبیل کرونا  و مدیریت متمرکز و یکپارچه خدمات شهری  و توسعه خدمات الکترونیکی و هوشمند در حوزه توزیع میوه و تره بار اشاره کرد.

وی گفت: ایده‌پردازان از طریق لینک ثبت نام qommu.ir/startupو دبیرخانه به آدرس  قم میدان امام خمینی بلوار کارگر بعد از زیرگذر ساختمان شهید باکری می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم در مورد برنامه زمان بندی رویداد عنوان کرد: اطلاع رسانی از 25 دی تا 5 بهمن، برگزاری وبیناری کارگاه های  تخصصی از 5بهمن الی 15 بهمن ماه 1399، مهلت جمع آوری ایده ها 1 اسفند 1399 و غربالگری و انتخاب ایده های برگزیده از  2  تا 4 اسفند 1399 خواهد بود.

وی تصریح کرد:همچنین جلسه توجیهی با صاحبان ایده در خصوص چگونگی ارائه طرح و دفاع از آن نیز  5 اسفند سال جاری و برگزاری مراسم تقدیر و اهدای جوایز به ایده های برتر 17اسفند 1399 برگزار خواهد شد.

در این جلسه توجیهی سید امیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم نیز بیان کرد: تبلیغات محیطی خوبی در جهت اطلاع رسانی ایده‌پردازان از برگزاری رویداد در سطح شهر انجام می‌شود.

وی گفت: ایده پردازی در خصوص خدمات شهری و مسائل زیست محیطی می‌تواند بخش زیادی از مشکلات در حوزه مدیریت شهری را رفع کند و با این رویداد شاهد ورود بیشتر  نخبگان جوان شهر و کشور به حیطه مدیریت شهری و کمک به تحقق هدف ششم برنامه راهبردی شهرداری یعنی شهر خلاق و هوشمند خواهیم بود .