به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، محمد ابراهیم نعیمی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه مددجویانی که پدر آنها فوت شده و با مادرشان زندگی می کنند، می توانند از معافیت کفالت خدمت سربازی استفاده کنند، افزود: در ۹ ماهه امسال ۸۸ فرزند مددجوی تحت حمایت این نهاد در قم از کاهش تعرفه خرید خدمت، انتقالی و معافیت سربازی بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه معافیت این افراد با هماهنگی و همکاری مشترک این نهاد و سازمان وظیفه عمومی ناجا و بر اساس بخشنامه ها و مصوبات انجام می شود افزود: در این مدت ۱۷ نفر از خدمت سربازی معاف شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قم با کاهش تعرفه خرید خدمت ۳۳ فرزند مددجو و انتقالی ۱۸ نفر دیگر به شهر محل زندگیشان خاطر نشان و تصریح کرد: معافیت فرزندان مددجو نقش بسیار مهمی در توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت ایفا می کند و با معافیت از خدمت سربازی، می توانند سرپرستی خانواده را به عهده گرفته و از لحاظ معیشتی تکیه گاهی برای خانواده خود باشند.

وی اضافه کرد: این افراد می توانند با دریافت تسهیلات اشتغالزایی و با استفاده از آموزش های لازم زمینه ورود خود را به بازار کار فراهم کنند.

لازم به ذکر است این طرح از سال ۸۷ با هدف کمک به وضع اقتصادی خانوارهای تحت حمایت به مرحله اجرا درآمده است.