به گزارش اکونا پرس،

 به نقل ازایثار واحد استان قم، حجت الاسلام حسن هنرمند در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر بنیاد که با حضور رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد، تاکید کرد: وصایای شهدا بر محور ولایت فقیه، حفظ اسلام، نماز، امر به معروف و نهی از منکر وحجاب است، شهدا در وصایایشان بسیار بر این محورها تاکید کرده اند و از ما خواسته اند تا گوش به فرمان ولایت باشیم و ارزشهای اسلامی را ترویج کنیم.

وی اذعان داشت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر موجب حفظ و پاسداری از ارزشهایی است که شهدا برایش جان خود را فداکردند،  این فرهنگ در بین بازماندگان شهدا و ایثارگران که الگوهای صبر و ایثار هستند باید ترویج و نهادینه شود.

وی تاکید کرد: اعمال و رفتار شهدا و آثاری که از خود بجا گذاشتند انسان را متحول می کند، شهدا چه قبل از شهادت چه بعد از شهادت منشا اثر هستند، سبک زندگی شهدا، بیانشان، وصایایشان و خونهای شهدا همه باعث تحول در جامعه است.

ترویج امر به معروف و نهی از منکر جهاد است 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در این جلسه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا گفت: ترویج و احیای امر به معروف و نهی از منکر جهاد است، باید با حرکت جهادی این فرهنگ را احیا نماییم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا آشتیانی افزود: شهدا برای حفظ دین و ارزشهای دینی جان خود را فدا کردند ما سرسفره شهدا هستیم، باید با وفاداری به خونهای پاک شهدا از دستاوردهای ایشان پاسداری کنیم.

وی تاکید کرد: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نیز باید از شهدا الگو گرفت، شهید "ابراهیم هادی" بدون هیچ درگیری صدها نفر را جبهه ای و مسجدی کرد و منشا اثر شد. در عمل کسانی که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کنند، باید از شهدا الگو بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی ادامه داد: شهدا تا آخرین نفس ایستادند، نسبت به جامعه خود بی تفاوت نبودند، شهدا غیرت دینی داشتند و در این راه مجاهدتها کردند، امروز ما نیز نباید نسبت به ارزشها غفلت کنیم، با ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید از این ارزشها محافظت کرد.

در پایان این نشست احکام اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از سوی رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان به ایشان اهداء شد.

همچنینی در این جلسه دو جلد از کتاب وصایای شهدای استان قم به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم  اهداء گردید.  

حجت الاسلام هنرمند بعنوان رییس شورای امر به معروف  و نهی از منکر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، حجت الاسلام دهقان بعنوان دبیر شورا، حجت الاسلام غلامرضا ناظمی، مجید شعبانی، سید جواد موسوی، مهدی یاسمی، محمد فروزان، احمد وکیلی، جبار شیخ زاده، اصغرسعیدی، زهرا عسگری بعنوان اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر معرفی شدند.