به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قم، امیرمنصور گل محمدی با اشاره به اینکه واحد بازرسی فنی در چهار حوزه مختلف فعالیت می‌کند، گفت: بخش نشت‌یابی یکی از حوزه‌های کاری این واحد است که به نشت‌یابی شبکه تغذیه و توزیع، انشعابات و ایستگاه‌های تقلیل فشار و اندازه‌گیری می پردازد.

وی بازرسی از تجهیزات و کالاهایی که خریداری شده و یا توسط پیمانکاران جهت انجام پروژه‌ها در بخش‌های صنعتی، خانگی و روستایی تهیه می‌شود را از دیگر حوزه‌های فعالیتی واحد بازرسی فنی عنوان کرد و افزود: کلیه کالاها مطابق استانداردهای شرکت ملی گاز ایران مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بازرسی از پروژه‌هایی که اجرا می‌شود یکی دیگر از عرصه‌های فعالیتی این واحد می‌باشد که بایستی سرکشی و نظارت به پروژه های در حال اجرا صورت پذیرد و موارد مغایر با دستورالعمل‌های مصوب، گزارش گردد.

ایشان، بازرسی از تأسیسات، ایستگاه‌ها و سیستم‌های حفاظت کاتدی را از دیگر عرصه‌های فعالیتی این واحد ذکر کرد و گفت: در این بازرسی، این تأسیسات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گل محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگزینی و مجهز شدن نشت‌یابان شرکت به دستگاه نشت‌یاب لیزری خبر داد که در مقایسه با دستگاه FID ایمن‌تر، سبک‌تر و دارای میزان دقت بیشتری است و امکان حمل آن نیز آسان‌تر است.

وی همچنین از پیاده‌سازی نشت‌یابی آنلاین خبر داد و افزود: با این روش، سرعت نشت‌یابی با استفاده از گوشی هوشمند و سامانه مورد نظر با دقت بالاتری انجام می‌گردد.

ایشان در ادامه سخنان خود افزود: همچنین در بخش دیگری از فعالیت‌های این واحد باید به روند ردیابی کالا از محل تولید تا موقع اجرا اشاره کرد که در این زمینه علاوه بر کنترل کالاها، نحوه اجرای پروژه نیز مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: به منظور انجام فعالیت‌های ذکر شده، قراردادهای کامل و جامع‌تری نسبت به گذشته در حال تهیه و آماده سازی است که می‌تواند در ارتقاء و تعالی این مجموعه مؤثر واقع گردد.

ایشان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به رسالت خطیر امور بازرسی فنی، تقویت نیروی انسانی مورد نیاز این واحد در دستور کار قرار دارد.