به گزارش اکونا پرس،

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان ضمن تأیید این خبر گفت: این رکوردها در حالی ثبت شده که نام فولاد هرمزگان در فهرست تحریم‌های ظالمانۀ آمریکا قرار گرفته و  همه‌گیری ویروس کرونا و عدم دسترسی به مواد اولیه و منابع انرژی از قبیل گاز و برق نیز  موانع و مشکلات بسیاری برای شرکت‌ها ایجاد کرده است.

سید اصغر مدنی تصریح کرد: متأسفانه در فصول گرم سال، به‌دلیل قطعی برق، توقف‌های طولانی داشتیم و ازآنجاکه کوره‌های فولادسازی این شرکت از نوع قوس الکتریکی است، قطعی برق به‌صورت مطلق توقف تولید را در پی دارد، تاجایی‌که با قطع برق واحد فولادسازی و قطع گاز، تولید در واحد احیا مستقیم متوقف می‌شود.

وی میزان تولید تختال فولاد هرمزگان در سال ۱۳۹۷ را یک‌میلیون و ۴۴۰ هزار تن و در سال ۹۸ یک‌میلیون و ۴۶۰ هزار تن اعلام و تصریح کرد: تلاشمان بر این است که در سال جاری از تولید یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن تختال که ظرفیت اسمی شرکت است،عبور کنیم.

معاون بهره‌برداری فولاد هرمزگان اظهار داشت: ظرفیت اسمی تولید آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم این شرکت یک‌میلیون و ۶۵۵ هزار تن در سال است، اما برای تکمیل ظرفیت نیاز است که از منابع بیرونی آهن اسفنجی موردنیاز را تهیه کنیم.علاوه بر این،  در برنامه‌های توسعه‌ای شرکت در سال 1400 راهبردهای ویژه‌ای دیده شده که امیدواریم عملیاتی گردد.