به گزارش اکونا پرس،

پایش وضعیت اشتغال دانش آموختگان یکی از مهم ترین نیاز هایی است که در برنامه ریزی های علمی،اقتصادی،اجتماعی و توسعه پایدار کشور حائز اهمیت است.بر همین اساس،معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به جمع آوری اطلاعات دانتشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز عالی آموزش عالی کشور از سال 1397 در قالب طرح پایش اشتغال دانش آموختگان ، اقدام نموده است .

این اطلاعات شامل دانش آموختگانی (زن و مرد) که چهارسال از پایان تحصیلات آنان گذشته و در نهاد ها و سازمان های دولتی ، مشاغل آزاد ، مراکز خاص مانند نیروهای مسلح به عنوان جمعیت شاغل ، مشغول به فعالیت بوده اند، می باشد.

این پیمایش با همکاری گسترده دانشگاه ها و مراکز علمی کشور انجام شده است و علاوه برآن برای کسب اطلاعات دقیق تر از سامانه ثبتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز استفاده شده است.

شایان ذکر است  در این بررسی دانشگاه صنعتی قم با 82/41 درصد رتبه اول میزان اشتغال در مقطع کارشناسی طرح پایش سال 1399 را به خود اختصاص داده است.

روابط عمومی دانشگاه؛ کسب این جایگاه ارزشمند را که نشانه به ثمر نشستن تلاش و زحمات جامعه دانشگاه صنعتی قم می باشد را به تمام اساتید، کارکنان و دانشجویان فرهیخته تبریک عرض می نماید.

nemodar