به گزارش اکونا پرس،

دکتر شکراله سلمان زاده؛ رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار داشت: با اعلام نتایج رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر اساس نظام رتبه بندی وبومتریکس در ژانویه ۲۰۲۱ دانشکده علوم پزشکی آبادان در مقایسه با جولای ۲۰۲۰ میلادی از رتبه ۱۵۷۹۳ با بیش از ۱۰۸۰۰ پله صعود به رتبه ۴۹۷۶ در سطح جهانی دست یافته است.

سلمان زاده با قدردانی از پیگیری های قائم مقام دانشکده ضمن تبریک و تقدیر از تمامی معاونت ها و ادارات تابعه دانشکده بویژه معاونت آموزشی، تحقیقات و فناوری، اداره فناوری اطلاعات و اداره روابط عمومی که در تحقق این رویداد نقش بسزایی داشتند افزود: ارتقای این شاخص جهانی باعث شد تا دانشکده علوم پزشکی آبادان در بین دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور نیز پنج پله صعود کند و رتبه نخست را در بین دانشکده های علوم پزشکی کسب کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در ادامه بیان داشت: هدف از اجرای وبومتریک، نشان دادن میزان توجه موسسات و دانشگاهها به نشر اینترنتی، حمایت از طرح های دسترسی آزاد به منظور افزایش انتقال علم و دانش و حضور دانشگاه در فضای مجازی، آیینه ای از دانشگاه در فضای واقعی است.

شایان ذکر است وبومتریک رتبه بندی وب سایتهای دانشگاهها و موسسات آموزشی دنیا توسط آزمایشگاه سایبرمتریک (CINDOC) واحدی از انجمن ملی تحقیقات اسپانیا (CSIC) است و در آن بیش از ۲۴ هزار دانشگاه دنیا بر اساس اطلاعات مبتنی بر وب آنها تحلیل می شوند.

شاخص‌های وبومتریکس به این دلیل بوجود آمده‌اند که میزان توجه موسسات را به نشر اینترنتی نشان دهد. این رتبه‌بندی هر ساله در دی و تیرماه (January & July) به روز می‌شود.