به گزارش اکونا پرس،

وی با تأکید بر اینکه این پروژه با پشتیبانی و همکاری شرکت فولاد مبارکه و سازمان ایمیدرو در حال حاضر 87 درصد پیشرفت فیزیکی داشته گفت: با بهره‌برداری از پروژۀ مذکور می‌توان به ظرفیت سالانۀ تولید ۸۰۰ هزار تن اسلب دست یافت.

ارباب‌زاده از وارد شدن جرثقیل‌های سقفی سنگین این پروژه به فاز راه‌اندازی خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این جرثقیل‌ها، عملیات نصب تجهیزات سنگین کوره‌ها نیز آغاز خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: پروژه‌های زیربنایی این طرح، شامل خط انتقال پساب و پروژۀ خط انتقال برق و پست ۴۰۰ کیلوولت با 99.5 درصد پیشرفت با هدف تأمین پایدار آب و انرژی الکتریکی موردنیاز واحدهای تولیدی شرکت، آمادۀ برق‌دار شدن است.

مدیر تکنولوژی و توسعۀ شرکت فولاد سفیددشت نیز در خصوص اجرای پروژه‌های توسعۀ این شرکت، ازجمله پیشرفت ۵۶ درصدی تصفیه‌خانۀ مرکزی آن گفت: در حال حاضر پروژۀ خط انتقال پساب شهر بروجن راه‌اندازی و در حال فعالیت است.

جمشید علی بابایی گفت: خط انتقال پساب شهر بروجن و تصفیه‌خانۀ مرکزی فولاد سفیددشت، تأمین پایدار آب صنعتی موردنیاز برای راهبری واحدهای آهن‌سازی و فولادسازی و در کنار آن تحقق ملاحظات زیست‌محیطی مصرف آب، با استاندارد ISO14001 را به دنبال خواهد داشت.

وی مدیریت و ساماندهی بهینۀ ضایعات تولید را یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعۀ فولاد سفیددشت دانست و تصریح کرد: با راه‌اندازی واحد بریکت‌سازی که در حال حاضر ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، علاوه‌بر تحقق بخشی از این اهداف با در نظر گرفتن الزامات زیست‌محیطی، گامی اساسی در راستای ارزش‌آفرینی و افزایش بهره‌وری تولید برداشته خواهد شد.

مدیر تکنولوژی و توسعۀ شرکت فولاد سفیددشت خاطرنشان کرد: شرکت فولاد سفیددشت در سال 99 موفق به پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد 9001:2015 ISO  و دریافت گواهینامه از شرکت بین‌المللی SGS شده است؛ ضمن اینکه سیستم‌های مدیریت محیط‌زیست (14001:2015 ISO) و مدیریت ایمنی و سلامت شغلی (45001:2018 ISO) نیز در مرحلۀ پیاده‌سازی است.

وی گفت: همچنین پروژۀ تأمین و ارتقای زیرساخت شبکه و دیتاسنتر تکمیل و راه‌اندازی شده که از مزایای انجام این پروژه می‌توان به افزایش ضریب امنیت اطلاعات جاری در شرکت در کنار تأمین زیرساخت مناسب برای سرویس‌های فناوری اطلاعات اشاره کرد.