به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، آیین بهره‌برداری از دستگاه ونتیلاتور خریداری شده با مشارکت اداره اوقاف ناحیه یک شهرستان قم و جمعی از خیرین، با حضور مدیرکل اوقاف استان، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی قم و جمعی از مدیران و مسئولان در بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری مدیرکل اوقاف قم، سرهنگ چهره‌نما رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان و رضایی رئیس بیمارستان سخنرانی کردند.

به گفته سید سجاد موسوی قیداری رئیس اوقاف ناحیه یک شهرستان قم، ونتیلاتور دستگاهی است که برای جبران کاهش سطح اکسیژن خون بیمارستان تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: ونتیلاتور (Ventilator) یا دستگاه تنفس مصنوعی، دستگاهی است که با توجه به شرایط بیمار به عمل تنفس کمک می کند و یا برای بیمارانی که قادر به تنفس نیستند، تنفس را بصورت کامل انجام می دهد. دستگاه به نحوی طراحی شده است تا هوای قابل تنفس (در صورت نیاز هوا با درصد اکسیژن بیشتر) را به داخل ریه ها بفرستد و سپس دی اکسید کربن را از ریه ها خارج کند.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم با بیان اینکه این دستگاه به قیمت 300 میلیون تومان با مشارکت 50 درصدی خیرین خریداری شده است گفت: در شرایط شیوع کرونا که برخی بیماران در وضعیت حاد آن قرار دارند و قادر به تنفس طبیعی نیستند، وجود چنین دستگاهی در قم کمک به بزرگی به آنها می‌کند.

وی ادامه داد: 150 میلیون تومان از اعتبار لازم برای خرید دستگاه ونتیلاتور، از محل عواید موقوفه شیخان تهیه شده است، این موقوفه دارای نیت‌های مختلفی است که یکی از آنها، تامین دارو و درمان برای مردم قم است.