به گزارش اکونا پرس،

به نقل از  روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور دکتر امیرآبادی، حجت الاسلام ذوالنوری و دکتر زاکانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، با بیان لزوم توسعه فضای آموزشی استان متناسب با جمعیت و تراکم در مناطق مختلف، اظهار کرد: تسریع در حل مشکل اختصاص زمین برای ساخت مدارس در استان از اولویت های مهم و اساسی است.

استاندار قم بر توسعه متوازن فضاهای آموزشی در بین دانش آموزان استان، اضافه کرد: کمیته ای متشکل از دستگاه‌های مربوطه، جهت احصاء و نیازسنجی زمین مورد نیاز در مناطق مختلف قم و در نظر گرفتن تراکم جمعیتی موجود، زمین‌های با کاربری آموزشی، مشخص شود تا با استفاده از منابع موجود و ظرفیت خیرین مدرسه ساز نیاز استان در این زمینه مرتفع گردد.

نماینده عالی دولت در استان ضرورت اجرای طرح نماد و طرح مدیریت فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش آموزان را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: نحوه عملیاتی کردن طرح با رعایت ملاحظات و حساسیت‌های اجتماعی، فرهنگی،شخصیتی و اجتماعی در استان احصاء و عملیاتی شود.

گفتنی است در این جلسه مصوب شد ۹ قطعه زمین با کاربری آموزشی طی روز های آینده و با تعامل بین شهرداری و شورای شهر جهت تامین فضای آموزشی مورد نیاز استان اختصاص یابد.