به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به اینکه کمبود فضای آموزشی در برخی از مناطق قم، به مرز بحران رسیده است گفت: باید درصدد احداث مدرسه و فضای آموزشی مناسبی در این مناطق باشیم.

وی تصریح کرد : برای رفع چنین معضلی به هم‌اندیشی و همفکری همه دستگاه‌های اجرایی نیاز است و به‌تنهایی از عهده آموزش‌وپرورش برنمی‌آید.

 ذوالنور افزود: وقتی در موضوع تفکیک اراضی، به مسئله شوار به‌عنوان موضوعی مهم توجه می‌شود باید به مسائلی چون ساخت فضای آموزشی و احداث مدرسه نیز توجه داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس : با اشاره به اینکه کاربری‌های آموزشی باید در اولویت جدی در شهرسازی قرار بگیرد، خاطر نشان کرد:،با پیگیری جدی می توانیم چنین معضلی را رفع و نیاز فعالی را تأمین کنیم.

وی با اشاره اینکه بخش زیادی از مشکلات به شورای اسلامی شهر ارجاع داده‌شده گفت :باید شورا به این مسئله به‌طورجدی ورود کند و شهرداری را مکلف به تأمین فضای آموزشی و ساخت‌وساز نماید.

 مجتبی ذوالنور تصریح کرد : می‌توان این موضوع را از طریق قانون و نمایندگان مجلس نیز دنبال کرد، البته چنین رویکردی بار مالی به همراه دارد و مجلس نمی‌تواند به‌طور مستقیم وارد آن شود و تنها از طریق قانون باید بتوانیم تغییر کاربری‌ها را پیگیری کنیم.

 وی با شاره به اینکه پیشنهادات عملی می‌تواند معضل کمبود فضای آموزشی را در مناطق مختلف و کم برخوردار رفع کند اظهار کرد: در این خصوص می‌توان از طریق از برخی از لکه‌های جانمایی شده در سطح شهر در مسیر ایجاد فضای سبز و جایگزین آن بهره گرفت.

 ذوالنور اضافه کرد: ایجاد کمیته‌ای تخصصی شامل نمایندگان و حوزه عمرانی و شهرداری و آموزش‌وپرورش نیز یکی دیگر از پیشنهادات مهم است تا بتوان زمین‌های مناسب را برای تغییر کاربری شناسایی کرد.

 وی ادامه داد: توافق با برخی از مالکان پیرامون زمین‌های مناسب در سطح شهر می‌تواند بخش زیادی از مشکلات را رفع کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: راه و شهرسازی اراضی مناسبی را در اختیار دارد که می‌توان تعویض و جابه‌جا و نسبت به ساخت مدرسه اقدام کرد و در اختیار خیرین قرارداد،

وی: خاطر نشان  کرد: تمامی این اقدامات می‌تواند در یک زمان‌بندی مناسب به سرانجام برسد.