به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سیدموسی حسینی‌کاشانی در مراسم تکریم از بانوان خبرنگار عضو خانه مطبوعات قم به مناسبت میلاد حضرت زهرا(علیهاسلام) و روز زن، افزود: خانه مطبوعات توجه ویژه‌ای به بانوان شاغل در عرصه رسانه دارد و امیدواریم همه بتواتیم در راستای فرمایشات حضرت زهرا(علیهاسلام) حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود خانه مطبوعات پویا و فعال باشد و بتواند مطالبات اعضا را پیگیری نماید و با توجه به این‌که با رای خبرنگاران تشکیل شده، از حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز بهره‌مند است.

وی با تاکید بر حفظ انسجام و هماهنگی بین خبرنگاران‌، ادامه داد: برنامه‌ریزی‌هایی در خانه مطبوعات با مدیریت جدید انجام شده و به نظر می‌رسد با تعیین اولویت‌ها و شاخص‌هایی که مدنظر است، با حرکت بر مبنای هدف‌گذاری شده،‌ به اهداف دست پیدا کنیم.

ایشان گفت: باید تلاش کرد و جدیت به خرج داد و برای رسیدن به هدف، بسترها را مهیا نمود.

وی با تاکید بر این‌که در برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری باید به اولویت‌ها توجه بیشتری کرد، ادامه داد: وضعیت نیروی انسانی، معیشت، جایگاه اهالی رسانه، ضمانت لازم برای پیگیری مطالبات از جمله اولویت‌های رسیدگی‌ها به مشکلات خبرنگاران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: پس از تعیین اولویت‌ها، ‌باید مجموعه مسئولان استان را نسبت به برنامه و هدف توجیه کنیم و در این راستا باید ظرفیت‌ها را تجمیع کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: به‌طور حتم کمیته بانوان خانه مطبوعات می‌تواند کمک کند تا کلیت بیانیه گام دوم در حوزه مطبوعات به‌ویژه در زمینه حضور بانوان در عرصه رسانه طراحی شود.

حسینی کاشانی بیان کرد: رسانه جایگاهی خاص دارد و نمی‌شود با معادلاتی که خیلی جاها تعریف می‌کنند، این شغل را تعریف کرد؛ خبرنگاران به‌عنوان چشم مردم محسوب می‌شوند، خبرنگاران نیروهای مفید جامعه هستند که علی‌رغم همه مشکلات و کمبودها، فعالیت حرفه‌ای خود را انجام می‌دهند.

استان قم با داشتن ۳۸۵ رسانه چاپی و برخط دارای مجوز، کمی بیش از سه درصد تمام رسانه‌های دارای مجوز کشور را در اختیار دارد؛ از این تعداد ۲۸۴  رسانه چاپی و ۱۰۱ رسانه برخط است.

هم‌اکنون ۶ روزنامه، ۱۶ هفته‌نامه، ۴ دوهفته‌نامه، ۱۹ ماه‌نامه، ۸ دوماه‌نامه، ۹۰ فصل‌نامه، ۱۳۸ دوفصل‌نامه، ۳ سال‌نامه از استان دارای مجوز فعالیت می‌باشند؛ ۳ خبرگزاری و ۶۲ پایگاه خبری از قم مجوز فعالیت گرفته‌اند.

از ۳۴ مجوز فعالیت خبرگزاری در کشور، دفتر مرکزی ۳ خبرگزاری در قم است، ضمن این‌که ۲۰ خبرگزاری و ۲۵ روزنامه سراسری نیز در قم دارای دفتر نمایندگی هستند.

حدود ۱۵۵ خبرنگار آقا و خانم در قم عضو اصلی خانه مطبوعات و ۵۰ نفر عضو افتخاری هستند.