به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در همایش تجلیل از طلاب جهادی در بیمارستان‌ها و آرامستان‌های استان قم در ایام شیوع کرونا که در مجتمع فرهنگی – آموزشی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: طلاب جهادی مایه آبروی حوزه‌های علمیه و سلسله عالمان و فقهای شیعه هستند.

وی افزود: لباس روحانیت لباس خدمت است و به همین دلیل است که طلاب جهادی با همین لباس به بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها شتافتند و خالصانه به خدمت‌گزاری پرداختند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه روحانیت در همه عرصه‌های خدمت و دفاع از مردم و کشور پیشتاز بوده است گفت: برخی تحمل حضور روحانیت را در مسیر خدمت به مردم ندارند و مدام ایراد می‌گیرند ولی حقیقت این است که روحانیون در صف مقدم خدمت قرار دارند.

وی ادامه داد: پایبندی به موازین شرعی و قوانین اجتماعی، ویژگی نیروهای جهادی است و همه قوانینی که در یک جامعه الزامی هستند توسط آنها مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه بزرگ‌مرد جهادی انقلاب اسلامی، شخص امام خمینی(ره) بودند خاطرنشان کرد: ایشان نقل می‌کردند زمانی که در فرانسه بودند، هم قوانین شرعی را رعایت می‌کردند و هم قوانین اجتماعی فرانسه را مد نظر داشتند تا هیچگاه خلاف قانون رفتار نشود.

وی با اشاره به فداکاری و از خود گذشتگی امام خمینی(ره) عنوان کرد: این ویژگی در طلاب جهادی هم به خوبی دیده می‌شود و آنها طی نخستین روزها و هفته‌های شیوع کرونا، کاملا مشهود بود بنابراین به حضور چنین طلابی در حوزه علمیه افتخار می‌کنیم و عقیده داریم چنین افرادی سربازان واقعی و فداکار امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب هستند.