به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، همزمان با چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و روز ۲۲بهمن ماه با حضور علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، رجبی فرماندار شهرستان شازند و جمعی از مسئولین آن شهرستان آئین اجرای عملیات پروژه اجرای سیستم روشنایی بزرگراه اراک - پلیس راه توره برگزار شد.

 به گفته علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، در راستای پیشبرد اهداف طرح سراسری ارتقای ایمنی راهها و مرتفع ساختن مشکلات و مطالبات مردمی، تکمیل سیستم روشنایی محور اراک - توره - پلیس راه توره تا پایان سال ۱۴۰۰ بطول ۹ کیلومتر اجرا خواهد شد.

زندی فر در حاشیه برگزاری مراسم آئین آغاز عملیات اجرایی با اشاره به رشد فزاینده سطح ایمنی راهها طی سالهای اخیر اظهار داشت: استان مرکزی از لحاظ سیستم روشنایی راهها در مقایسه با سایر استانها از جایگاه بسیار خوبی برخوردار بوده و جزو استانهای سطح یک بشمار می‌رود.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و به طول ۹ کیلومتر در ۶/۵ کیلومتر از مسیر توسط پیمانکار تعیین شده ظرف مدت یکسال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی هدف از ارتقای سطح ایمنی راهها را کاهش تصادفات جاده ای برشمرد و افزود: همسو با ایمن سازی فیزیکی راهها، ارتقای سطح فرهنگ ترافیک از اقدامات حائز اهمیتی است که به طرق مختلف با هدف توسعه زیرساختی و با استفاده از ظرفیت‌های موجود از طریق رسانه های تصویری، شنیداری و سرگرمی برای کودکان به انجام می‌رسد تا کاربران راهها با حداکثر ایمنی ممکن از جاده های استان عبور کنند.

زندی فر در پایان با اشاره به برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از بهره‌برداری ۱۷طرح راهداری در بهمن ماه سال جاری خبر داد و مجموع این اقدامات شایسته را مرهون تلاش‌های بی وقفه و پیگیری های مستمر مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی دانست.​