به گزارش اکونا پرس،

به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، سید مهدی رحیمی امروز شنبه 25 بهمن‌ماه 99 با اعلام این خبر گفت: «این مراسم با حضور سید علی آقا زاده استاندار مرکزی، عبدالرضا حاج علی بیگی فرماندار شهرستان تفرش و جمعی از مدیران و مسئولان برگزار شد».

رحیمی افزود: «این موزه در مجاورت تالار کتابخانه زنده یاد استاد زین العابدین نصیر پدر فرهنگ و مدارس نوین تفرش و با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اداره ارشاد اسلامی و شهرداری شهرستان تفرش به طور رسمی افتتاح و آغاز به کار کرد». 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تفرش در ادامه افزود: «در  این موزه خصوصی  تصاویر، اسناد و مدارک بیوگرافی، لوازم کار و دیگر یادگارهای بزرگان و مفاخر شهرستان به نمایش گذاشته شده و همچنین برنامه‌ریزی برای گسترش و پربارتر شدن این موزه با همکاری اساتید و خانواده‌های آنها و همچنین آثار و اسناد بیوگرافی سایر مفاخر و اساتید شهرستان در روزهای آتی در نظر گرفته شده است». 

او با اشاره به اینکه این موزه برای آشنایی هرچه بیشتر همشهریان و سایر هموطنان بازدیدکننده با تاریخ پربار فرهنگی و علمی تفرش ایجاد شده است گفت: «احداث این موزه با همکاری مهندس ابراهیم نصیر با اعتباری بالغ بر5 میلیارد ریال تجهیز و راه‌اندازی شده است»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تفرش در ادامه افزود: «در این مراسم تمبر استاد ابراهیم نصیر خیر فرهنگی و فرزند زین العابدین نصیر که با همکاری اداره میراث‌فرهنگی شهرستان تهیه و چاپ شده بود به وی اهدا شد»

رحیمی یاد آور شد: «استان مرکزی بهشت مفاخر و مامن پدران علمی کشور است به طوری که یک چهارم بزرگان، مفاخر و عالمان از این خطه تقدیم کشور شده‌اند و شهرستان تفرش نیز خود به تنهایی بهشتی از مشاهیر و مفاخر کشور قلمداد می‌شود که دانشمندان و نخبگان علمی، فرهنگی، ادبی و سیاسی شاخصی را پرورش داده است. تفرش یکی از معدود شهرستان‌های ایران است که نام شخصیت‌های بزرگی را در تاریخ کشور برای خود ثبت کرده است. این شهرستان خاستگاه 22 پدر علمی و 500 دانشمند و نخبه کشور است که هر یک نقشی بی‌بدیل در روند و آبادانی ایران داشته‌اند و پرچم علم و ادب ایران زمین با نام و فعالیت آنان گره خورده است