به گزارش اکونا پرس،

سردار سلیمانی روز سه شنبه 28 بهمن ماه، به همراه مدیران ادارات این مجموعه با حضور در شهر کریمه اهل بیت (س) و گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و در ادامه در جلسه شورای معاونان و مدیران بنیاد استان قم حضور یافت. 

وی ادامه داد: امروز به رغم همه دسیسه ها و فراز و نشیب ها چهل و دوسال از پیروزی انقلاب را پشت سر گذاشتیم و وارد چهل و سومین سال انقلاب اسلامی شدیم این درحالی است که دشمن تلاش می کرد تا انقلاب به چهل سالگی نرسد و در این راستا تمام توان خود را بسیج کرد اما به برکت وجود فرهنگ ایثار  و شهادت شکست خورد. 

سردار سلیمانی اضافه کرد:  دفاع مقدس ادامه نهضت عاشورا بود، نهضت عاشورا با پیام آوری حضرت زینب(س) پویا و زنده باقی ماند و وظیفه ما نیز بعد از دفاع مقدس رسالتی زینبی است، در این راستا بنیاد با کاهش تصدی گری، نقش گفتمان سازی، جریان سازی و هدایتگری را عهده دار است. 

وی تاکید کرد: امروز هر خدمتی که از سوی این نهاد انقلابی ارایه می شود، اگر با نگاه و اندیشه فرهنگ ایثار و شهادت آمیخته نباشد نمی توان اثر گذاری لازم را داشته باشد. 

سردار سلیمانی افزود: هرچه برای خدمت به شهدا لازم است را می توان درلسان شهدا یافت، وصایای شهدا گویای همه چیز است، توجه و تاکید بر این وصایا گره گشای بسیاری از مشکلات و مسایل است. خادم شهدا بودن از افتخارات ماست. 

وی در بخشی از سخنانش به  فقدان سند مهندسی فرهنگی واحد اشاره کرد و افزود: این سند در بستر دفاع ،مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت برنامه ریزی شده است که با 45 دستگاه پیگیری می شود. 

وی همچنین به حضور 9000نخبه شاهد و ایثارگر در کشور اشاره کرد و بر استفاده از این ظرفیت علمی تاکید کرد. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم دکتر گروسی نیز در این جلسه با استناد به درخواست خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در دیدارهای صورت گرفته تاکید کرد: خواسته خانواده ها توجه به مسایل فرهنگی و توسعه و گسترش فرهنگ ایثار است که می تواند در بستر هنر و ساخت فیلمی های اثر گذار ارایه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این جلسه گفت: مفتخریم نخستین سفر استانی معاون فرهنگی بنیاد شهید وامور ایثارگران به خاستگاه انقلاب و شهر کریمه اهل بیت (س) انجام شده و امید است این سفر مایه خیر و برکت در امورات فرهنگی بنیاد استان باشد. 

حجت الاسلام حسن هنرمند افزود: قم 6000 شهید، 12000جانباز و 600آزاده را در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده و از استانهای مهاجر پذیر است که 5000 مهاجر ایثارگر را نیز خدمت رسانی می کند که با احتساب خانواده به جمعیت 20000نفری می رسد. 

در ادامه این سفر جلسه ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه سراسر کشور با حضور معاون فرهنگی و آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون امور طلاب شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه، مدیرکل بنیاد استان و مدیر آموزش بنیاد کل کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

ایجاد ستادهای شاهد حوزه‌ های علمیه سراسر کشور، راه اندازی سامانه آمار و اطلاعات طلاب در حال تحصیل شاهد و ایثارگر و تشکیل شورای هماهنگی حوزه های علمیه خراسان، اصفهان و قم از مصوبات این جلسه بود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران و روسای ادرات فرهنگی بنیاد مضجع نورانی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) را زیارت کردند. حسن ختام برنامه سفر سردار سلیمانی دیدار از  خانواده معظم شهید محمد معماریان و جانباز ۷۰درصد حمیدگلچین بود که با حضور مدیرکل بنیاد استان و معاون توسعه استانداری قم انجام شد.