به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، یازدهمین نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه استان قم، به دعوت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان قم، حجت الاسلام والمسلمین داوود نمازی مشاور وزیر کشور، حجت‌الاسلام مشهدی آقایی مشاور عالی رئیس و سرپرست حوزه ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام سعدی مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی این شورا، بهرام سرمست استاندار قم و ائمه جمعه بخش‌های استان قم در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد.

در این دیدار حجت‌الاسلام مشهدی آقایی طی سخنانی اظهار کرد: تلاش دشمن این است که ما را در یک مارپیچ سکوت، گیر اندازد به این معنا که تمام کارهای و فعالیت‌های جهادی کشور را در یک بایکوت خبری قرار داده و جنبه‌های منفی که مورد نظر خودش است را برجسته کند و تمام تلاش خود را می‌کند تا فعالیت‌های ائمه جمعه به چشم مردم نیاید.

مشاور عالی رئیس و سرپرست حوزه ریاست شورای عالی ائمه جمعه کشور با اشاره به راه اندازی مرکز ارتباطات و رسانه در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: سواد رسانه یعنی بازنمایی درست از یک رخداد به گونه‌ای که دیگران نتوانند از آن بهانه‌ای درست کنند و با تلاشی که دشمن دارد درصدد این است که در حوزه مسائل سیاسی و اجتماعی با نمایی مخدوش از حوادث جامعه ارائه کند و در اینجا کار ائمه جمعه بسیار سخت و مهم خواهد بود.

وی تصریح کرد: فعالیت ائمه جمعه در حوزه انتخابات باید به گونه‌ای باشد که باعث افزایش مشارکت و سرمایه اجتماعی شود و چالش نبود مشارکت و ناکارآمدی که عده‌ای در جامعه مطرح کرده‌اند را حل کند چراکه این مشارکت حداکثری، کارآمدی را هم دربر خواهد داشت.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین داوود نمازی گفت: همراهی و مشارکت روحانیت در بحث کرونا عالی بود و وزیر کشور نیز برای این همکاری از مراجع عظام، علما و مردم قم تشکر کرد و این عملکرد در ذهن‌ها ماندگار شد.

در ادامه استاندار قم با تشکر از همراهی و همکاری ائمه جمعه در مسائل پیش‌روی استان به خصوص در بحث کرونا این همراهی را بی‌نظیر و مثال زدنی دانست.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری، این کار را بسیار ارزشمند دانست و گفت: در این خصوص همه موظف هستیم که این نام گذاری را جدی گرفته و از شعار دادن‌های بیهوده پرهیز کنیم و آنچه که خیلی در این خصوص ضروری است عمل به فرمایشات رهبری است و معیار قضاوت درخصوص افراد هم فاصله حرف تا عمل خواهد بود و اگر کسی حرف و عملش یکی نباشد و فقط شعار دهد مصداق بارز نفاق خواهد بود.

سرمست عنوان کرد: در دید مردم تفاوتی بین ما مسئولین وجود ندارد و مردم کلیت نظام را می‌بینند و ما همه خدمتگزار آنها هستیم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات گفت: در انتخابات منویات مقام معظم رهبری باید مورد نظر و سرلوحه کار قرار گیرد و جای تعجب دارد که عده های سعی دارند مشارکت مردم را در این انتخابات کاهش دهند.

لازم به ذکر است در این دیدار ائمه جمعه استان در خصوص مشکلات پیش روی بخش‌ها مطالبی را با امام جمعه و استاندار قم در میان گذاشتند.