به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی شازند، افزایش تولید از اهداف اصلی برنامه ریزی‌های اقتصادی در سال‌های اخیر بوده است و نام‌ گذاری سال 1399 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «سال جهش تولید» بر اهمیت این موضوع تاکید دارد. از آنجا که شرکت‌های برتر فهرست IMI-100 سهم زیادی در تولید ملی دارند، رسالت مرکز رتبه‌بندی شرکت‌های برتر در سازمان مدیریت صنعتی، شناسایی و معرفی این شرکت‌ها بوده است

 لذا، مانند سال‌های گذشته، سازمان مدیریت صنعتی در سال 1399 نیز اقدام به رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (رتبه‌بندی IMI-100) نموده است و بر اساس این رتبه بندی و در بیست سومین "همایش شرکت های برتر ایران"،  شرکت پتروشیمی شازند (هلدینگ) با کسب رتبه 41، جزء 100 شرکت برتر کشور در سال 1399 شناخته شده است.

 این رتبه‌بندی که 500 شرکت بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور را معرفی می‌کند با هدف شناسایی جایگاه بنگاه‌های اقتصادی و کمک به سیاست‌گذاران اقتصادی کشور انجام می‌شود.

در بیست و سومین سال انجام این رتبه‌بندی، همایش شرکت‌های برتر ایران با حضور محدود تنی چند از مقامات و مدیران شرکت‌های برتر ایران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با بیماری کرونا در تاریخ 26 بهمن‌ماه برگزار شد و این همایش به صورت زنده از صدا و سیما و پلتفرم آپارات پخش گردید. 

در این همایش، مهم‌ترین نتایج رتبه‌بندی 500 شرکت بزرگ کشور ارائه شد و از شرکت‌های پیشرو (انتخاب شده بر اساس روند رشد طی چهارسال اخیر)، شرکت‌های برتر از نظر رشد سریع و دیگر شرکت‌های برتر دارای رتبه‌های ویژه، تقدیر به‌عمل آمد.

سازمان مدیریت صنعتی رتبه بندی  شرکت های برتر ایران را برای سالیان متوالی تهیه نموده است. این فهرست با الهام از رسالت سازمان با فراهم نمودن آمار و اطلاعات شفاف و مفید در مورد بنگاه های اقتصادی کشور، فضای روشن تری از کسب و کار اقتصادی کشور ارایه می دهد و به  مدیران، سیاستگذاران و پژوهشگران، یاری می‎رساند تا شناخت و درک دقیق تری از مقیاس، ساختار مالی و اقتصادی صنایع و بنگاه های اقتصادی بزرگ کشور را بیابند.

هدف تدوین فهرست صد شرکت برتر ایران شفاف سازی فضای کسب و کار و جایگاه اقتصادی شرکت‌های ایرانی و رتبه‌بندی آ‌ن‌ها از نظر میزان تاثیرگذاری در اقتصاد ملی، با هدف گسترش رقابت در فضای کسب و کار بنگاه‌های اقتصادی می باشد.

پس از گزینش و رتبه‌بندی شرکت‌ها براساس شاخص‌ میزان فروش این شرکت‌ها براساس شاخص‌های دیگری نظیر: اندازه و رشد شرکت،سود آوری وعملکرد،بهره وری،صادرات، نقدینگی، بدهی و بازار، مقایسه و رتبه‌بندی می‌شوند.

این مقایسه و رتبه بندی بر اساس اطلاعات مالی مندرج در صورت های مالی شرکت ها می باشد که در پاسخ به فراخوان عمومی و مکاتبات مستقیم و پی گیری های متعدد بعدی به دست آمده است.

روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی شازند، این موفقیت را به مدیریت محترم عامل و تمامی همکاران پر تلاش و ساعی این شرکت تبریک عرض می نماید.

https://www.arpc.ir/Portals/0/!!FTP99/!!-ArticleFiles961/5002.jpg