به گزارش اکونا پرس،

 بدون شک این شرکت از صنایع زیرساختی کشور است و در بسیاری زمینه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

پروین صالحی با بیان اینکه اکنون میزان تولید فولاد در کشور بیش از نیاز داخل است، اظهار داشت: در عرصۀ تولید لوازم‌خانگی یا خودروسازی هیچ‌ مشکلی در کشور نخواهیم داشت.

وی نظارت مجلس شورای اسلامی و به‌ویژه قوۀ قضاییه بر چرخۀ تولید فولاد تا رسیدن به دست مصرف‌کننده را ضروری دانست و گفت: دلالان و سوداگران نباید بتوانند از این عرصه سوءاستفاده کنند. آنان باید از چرخۀ تولید و مصرف حذف شوند تا این چرخه سالم‌سازی شود.

نمایندۀ مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در خصوص تأمین مواد اولیۀ موردنیاز فولاد در کشور گفت: به لحاظ مواد اولیه، برای تولید فولاد در داخل ایران ذخایر فراوان سنگ‌آهن در کشور وجود دارد؛ اما باید ضمن برنامه‌ریزی بلندمدت، بررسی کرد که این ذخایر تا چه زمانی پاسخ‌گوی نیاز صنایع فولاد کشور است.

مجلس شورای اسلامی به‌شدت در تلاش است تا از خام‌فروشی در کشور جلوگیری کند

به گفتۀ دکتر صالحی، مجلس شورای اسلامی به‌شدت در تلاش است تا از خام‌فروشی در کشور جلوگیری کند. حال با توجه به اینکه صنعت فولاد در حال رشد و گسترش در سایر نقاط کشور است، برنامه‌ریزی‌های اقتصادی کشور نیز باید در جهت حفظ منابع اولیه برای کشور باشد.

وی افزود: در کل اگر برنامه‌ریزی به‌درستی انجام شود، در زمینۀ تأمین مواد اولیه در داخل کشور مشکلی نخواهیم داشت.

نمایندۀ مردم شهرستان مبارکه در خصوص اقدامات فولاد مبارکه در زمینۀ مسئولیت‌های اجتماعی گفت: مسئولیت اجتماعی ازجمله رسالت‌های اصلی و مهم شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ است. شرکت فولاد مبارکه نیز به‌عنوان یک شرکت صنعتی مادر نقش پررنگی در این زمینه داشته و خیال مردم را از بابت عوارض پیرامون صنعت آسوده کرده است.

وی در همین زمینه افزود: برای مثال می‌توان به توسعۀ فضای سبز و گسترش و نگهداری آن، نوع پوشش گیاهی ایجادشده در اطراف مجتمع‌های صنعتی و فیلتری که برای جلوگیری از آلایندگی‌های تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد  اشاره کرد. این شرکت به‌طور مداوم با کارشناسان محیط زیست در ارتباط است تا حتی‌الامکان عوارض و آلایندگی‌های صنعت محدود شود و در کنار صنعت و معدن، محیط زیست سالم‌تری داشته باشیم.

فولاد مبارکه درخشش خوبی در کشور داشته است

صالحی در خصوص عملکرد شرکت فولاد مبارکه گفت: این شرکت به‌عنوان یکی از صنایع زیرساختی کشور که بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفت، طی ۲۷ سال فعالیت خود، درخشش خوبی در کشور داشته و همواره توانسته محصولات جدیدی تولید کند. اعتقاد ما بر این است با همت کارشناسان تلاشگر این عرصه، روز به روز کیفیت محصولات برای مصرف‌کنندگان بهبود می‌یابد و ما شاهد موفقیت‌های بیشتری در مجموعه فولاد مبارکه خواهیم بود/محسن راعی