به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، در این بازدید مهندس رشیدی در گفتگو با آتنا بوالحسنی رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری اراک گفت: جذب سرمایه گذار در یک شهر می تواند موتور محرک توسعه همه جانبه شهر باشد و بنابراین سازمان سرمایه گذاری به عنوان پیشانی و خط مقدم توسعه همه جانبه شهر می باشد و این سازمان برای انجام بهتر وظایف خود از دو رکن اساسی برخوردار است که یک کارگروه مطالعات اقتصادی و دوم کارگروه بازاریابی و مشارکت است و این دو کارگروه باید کارهای خود را به نحو احسن با تشکیل دپارتمانهای تخصصی شکل بدهند تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند که در این خصوص طرح جامع سرمایه گذاری که در این سازمان در حال مطالعه و تهیه است اقدام موثر و ارزشمندی است.

وی افزود: اقدامات سازمان سرمایه گذاری برخلاف سایر اقدامات شهرداری ممکن است در منظر و دید عموم نباشد و برای به نتیجه رسیدن فعالیتهای این سازمان باید منتظر گذشت زمان و تکمیل پروژه ها بود.

رشیدی خاطرنشان ساخت: هر چه تخصص و دانش در این سازمان افزایش یابد بحث سرمایه گذاری بهتر و اصولی تر پیش خواهد رفت، لذا باید از نیروهای متخصص و با دانش فنی در این زمنیه در سازمان استفاده شود و تمام دستگاهها و سازمانها باید در رسیدن به اهداف این سازمان همکاری های لازم را داشته باشند.

 

پیمان رشیدی یادآور شد: اداره املاک شهرداری باید با تهیه لیست املاک قابل سرمایه گذاری و معرفی آنها به سازمان سرمایه گذاری زمینه را برای جذب سرمایه گذاران فراهم نماید ودر این راستا اداره املاک باید ارتباط خوب و موثری با این سازمان داشته باشد تا از پتانسیلهای موجود نهایت بهره را در توسعه شهری ببرند.

در این بازدید آتنا بوالحسنی رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری اراک گفت: این سازمان علیرغم تازه تاسیس بودن روند خوبی را در جذب سرمایه گذاران در اراک داشته و با افراد اراکی های مقیم خارج از کشور و یا مقیم سایر شهرهای کشور که توان مالی مناسب داشته اند مکاتبه داشته است تا بتوانند از پتانسیل این افراد در سرمایه گذاری در پروژه های شهری استفاده نماید.

بوالحسنی افزود: برای پیدا کردن اولویتهای سرمایه گذاری در اراک از دید مردم درصدد هستیم تا با یک نظر سنجی علمی از اقشار مختلف مردم اراک به این مهم برسیم و بتوانیم با نظر مردم به عنوان صاحبان اصلی شهر در عمران و آبادانی شهر موثر باشیم.

در پایان این بازدید مهندس رشیدی در جریان روند سرمایه گذاریهای صورت گرفته در چند پروژه در دست اقدام قرار گرفت و نظرات خود را در خصوص این پروژه ها به مدیران سازمان ارائه نمود.