به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازسکایی نیوز ؛عباس آذرپیکان بیان کرد: پروژه های زیرساختی بندر چابهار با شتاب بی نظیری در مسیر توسعه حرکت می کند، در همین راستا طرح پوشش رادیویی سواحل استان جلوتر از برنامه زمانی در دست اجراست.

وی ادامه داد: این پروژه در منطقه A1 دریایی در راستای ارتقای ایمنی و امنیت دریانوردی برای انواع شناورهای صیادی و تجاری و مدیریت عملیات جستجو و نجات دریایی از اسفند ماه سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سرمایه ای سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته این مقام مسئول، احداث و تجهیز چهار سایت Unmanned در شرق و غرب سواحل استان و خرید و نصب تجهیزات جدید برای ایستگاه مرکزی ( MRCC ) بندر شهید بهشتی از جمله اقدام هایی است که در راستای اجرای این پروژه صورت می گیرد.

وی افزود: دکل ۴۸ متری سایت مخابراتی بریس که یکی از چهار سایت unmanned در طول سواحل مکران خواهد بود، نصب شده و عملیات برق رسانی و عمرانی این سایت رو به پایان است.

آذرپیکان با بیان این که تجهیزات مخابراتی کلیدی پروژه توسط پیمانکار تامین شده است و به زودی در این سایت نصب خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: سواحل شرقی سیستان و بلوچستان تا پایان سال تحت پوشش این پروژه قرار گیرد و مردم منطقه و دریانوردان از مزایای آن بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح ساحل نشینان، صیادان، لنج داران و دریانوردان شرایط بهتری را از نظر مدیریت و کاهش سوانح دریایی تجربه خواهند کرد.