به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم ، باوجود بارش فراگیر برف ، تمامی محورهای استان قم باز وترددبخوبی در آنها جریان دارد. 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم ضمن اعلام خبر فوق افزود : باتوجه به گزارشات دریافتی از سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف ، طی ایام اخیر ، نسبت به استقرار اکیپهای راهداری زمستانی در هشت راهدارخانه و مراکز ادارات شهرستان قم  اقدام گردید . 

اکبر نوروز پور در خصوص تعداد عوامل و ماشین آلات درگیر در عملیات برفروبی و نمکپاشی اخیر اظهار داشت؛ افزون بر ۸۰ نفر عوامل راهدار و ۵۵دستگاه انواع ماشین آلات سنگین ، نیمه سنگین و سبک راهداری ، در عملیات راهداری زمستانی اخیر شرکت داشته اند .

وی یادآورشد : به دلیل احتمال ، تغییرات شدید جوی و افزایش شدت بارشها ، تعدادی از کارکنان اداره کل متبوع نیز ،  به صورت پشتیبان آماده فراخوان شده بودند .

اکبر نوروز پور اقدامات اولیه در خصوص مدیریت بارشها درطول راهها را مهم ارزیابی کرد و توضیح داد : برفروبی و پاشش به موقع مخلوط ماسه ونمک در پیک زمانی اولیه بارشها ، ضمن جلوگیری از نشست پرحجم برف از یخ زدگی سطوح جاده ای نیزممانعت به عمل می آورد .

معاون راهداری استان قم میزان مخلوط ماسه ونمک پاشیده شده در عملیات برفروبی و نمکپاشی اخیر را بالغ بر ۲۵۰ تن دانست و عنوان کرد : بخش مهمی از عملیات راهداری زمستانی معطوف زمان پس از بند آمدن بارشها  وبرودت هوا ، در قالب اقدامات ریسه زنی و یخ زدایی سطوح جاده ای می گردد . 

اکبر نوروز پور ادامه داد : در عملیات ریسه زنی و یخ زدایی سطوح جاده ای با استفاده از ماشین آلات سنگینی همچون بولدزر، گریدر و کمپرسی های مکانیزه نسبت به تیغه زنی و نمکپاشی اقدام میشود .

وی در ادامه یادآورشد : باوجود اپیدمی ویروس کرونا و ضرورت  اجتناب از تشکیل اجتماعات در فضاهای بسته ، حضور عوامل اجرایی در راهدارخانه با رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی میسورشده است .

نوروز پور افزود : لذا از تمامی هموطنان درخواست میگردد ازسفرهای غیر ضرور به جد پرهیز و از به خطر انداختن جان خود ، خانواده و دیگران اجتناب ورزند..

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در آخر با تذکر آنکه در مواقع بارش برف از  تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری میشود ، عنوان کرد : رانندگان محترم پیش از سفر ،  نسبت به تجهیز خودرو به ملزومات زمستانی ( زنجیرچرخ ، مه شکن )اقدام  واز سالم بودن خودرو ، بخصوص سیستم گرمایشی آن ، اطمینان حاصل نمایند