به گزارش اکونا پرس،

سردار "سید کمال هادیانفر" در حاشیه آئین "افتتاح آزمایشی سامانه الکترونیکی کروکی تصادفات" در قم، با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی در کشور مأموریت های متنوع و زیادی داشته که بر اساس قانون به آن تکلیف شده است، اظهار داشت: پلیس راهور در سال جاری تا به امروز بیش از 36 میلیون خدمت را در بخش های مختلف به مردم ارائه کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از خدمات، رسیدگی به تصادفات در 236 هزار کیلومتر راه های کشور و همچنین یک هزار و 247 شهر کشور است، افزود: سالانه به طور میانگین بیش از یک میلیون و 200 هزار تصادف جرحی، فوتی و خسارتی در کشور به وقوع پیوسته که پلیس در این رابطه برابر قانون، نسبت به رسیدگی و تعیین سهم تقصیر انجام وظیفه و به ترسیم کروکی اقدام می کند.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: در گذشته کروکی ها به صورت سنتی و کاغذی انجام می شد که هم بار مالی برای کشور داشت و هم اینکه گاهاً مخدوش و یا از سوی برخی افراد دست کاری می شد، یکی از کارهایی که در پلیس راهور و در راستای تحول سیستمی و هوشمند سازی و بر اساس تدابیر فرمانده ناجا صورت گرفت و از سال گذشته تکلیف شد، در کنار کارهای مختلف و متعدد این پلیس، تحول "ترسیم کروکی الکترونیکی" در کشور اجرایی شود.

وی ادامه داد: برای افسران پلیس راه و راهور در قم که دارای کد کارشناس و کارشناس عالی هستند طی 2 روز آموزش به این سامانه مسلط شده و تبلت های مربوطه را تحویل گرفتند و تا یک مقطعی در قم اجرایی می شود بنابراین اگر مشکل خاصی باشد احصا و رفع شده و در نهایت این تحول به کل کشور تسری پیدا می کند.

سردار هادیانفر، با بیان اینکه طرح مذکور از لحاظ سرعت، صحت و کاهش هزینه ها برای کشور مزیت بالایی دارد، افزود: سامانه جدید کاهش دهنده کلاهبرداری هایی است که تحت عنوان تصادفات ساختگی برخی افراد خسارت هایی را سالانه از بیمه ها دریافت می کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه این طرح در نهایت رضایتمندی مردم را در پی داشته و از تنش ها کاسته خواهد شد، گفت: در 460 نقطه کشور مراکز شماره گذاری وجود دارد که فرایند های آن مربوط به 20 سال گذشته است، ما باید بتوانیم از فناوری روز استفاده کنیم در این رابطه نوبت دهی اینترنتی را راه اندازی کردیم و اول در تهران به صورت پایلوت و بعد در سراسر کشور انجام دادیم و تمام افراد با نوبت دهی اینترنتی خدمات دریافت می کنند.

وی به طرح شماره گذاری اینترنتی اشاره کرد و ادامه داد: با اجرایی شدن طرح شماره گذاری اینترنتی 85درصد مراجعه افراد کاهش یافته و هزینه های مردم نیز کاهش خواهد یافت، به مدت 20 روز در تهران به صورت پایلوت اجرا می کنیم، در این طرح بدون اینکه راننده از خودرو پیاده شود کم تر از 10 دقیقه خدمت را دریافت می کند.

سردار هادیانفر در خصوص جریمه خودروهایی که در ایام کرونا بین شهرها تردد می کنند، تصریح کرد: هر کدام از فرمانداری ها که دیتا را برای ما ارسال کرده باشند در لیست سفید گذاشتیم و خودروهای دارای مجوز تردد بین شهری اعمال قانون نمی شود.

وی گفت: در جاده ها پیامک جریمه به صورت 2 مرحله ای است، پیامک اول گویای این است که فرد از جلوی دوربین عبور کرده و یا افسر پلیس روئیت کرده که به مدت 72 ساعت بررسی می شود، اگر کسی دارای مجوز باشد و پیامک دوم را دریافت کرده باشد و جریمه قطی در سیستم درج شده باشد، می تواند با همان مجوزی که از فرمانداری استان مربوطه دریافت کرده به اجرائیات پلیس راهور مراجعه و نسبت به اصلاح آن اقدام کند، البته این موارد بسیار نادر است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تولید سامانه الکترونیکی کروکی تصادفات بیش از یک سال و نیم زمان برده است، افزود: تمام این اقدامات توسط پلیس انجام شده و انشاالله دوران پایلوت و آزمایشی را بتوانیم به خوبی پشت سر گذاشته و به کل کشور تسری بدهیم و یکی از دلایلی که استان قم را انتخاب کردیم، وجود سردار "میرفیضی" فرمانده انتظامی استان بود که نسبت به این موضوعات دقت نظر و نظارت کافی دارند، پیش بینی می کنیم این طرح کمتر از یک ماه آینده در کل کشور اجرا شود.