به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرگزاری موج از قم، سید موسی حسینی کاشانی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم با اشاره به برخی از مصوبات جلسه اظهار اظهار داشت: 5 دستور در جلسه داریم داریم که برگزاری نوزدهیمن آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم یکی از موضوعات است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با ارائه گزارشی افزود: طبق سالهای گذشته امسال نیز آزمون در قم و سراسر کشور برگزار می شود و در این باره ثبت نام انجام شده است.

وی تصریح کرد: این آزمون در سه گروه و 14 رشته برگزار می شود و تاکنون 122 هزار و 300 نفر در کل کشور در آزمون ثبت نام داشته اند.

حسینی کاشانی بیان کرد: در این میان 9 هزار و 200 نفر از قم در نوزدهیمن آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم ثبت نام کرده‌اند، قم در تعداد ثبت نام پیشگام بوده و مقام اول را از نظر ثبت نام کسب کرده است.

وی عنوان کرد: آزمون در 9 رشته حفظ و مفاهیم و جزء سی و جزء اول و سوره بقره و 5 جزء اول و 10 جزء اول و 15 جزء اول و 20 جزء اول و 25 جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: در بخش معارف اهل بیت(ع)، سه رشته و در حفظ و مفاهیم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومین و در گروه ترجمه و مفاهیم قران کریم دو رشته برگزار می شود و این ها 14 گروه امتحانی است که ابتدای سال آینده در اردیبهشت آزمون در قم و سراسر کشور برگزار و شرایط اعلام می شود.

وی گفت: اصل کار بر عهده موسسات قرآنی و مجموعه ها و تولیت حرم و جمکران است که جای تقدیر دارد، سال قبل نیز دستگاههای اجرایی همراهی خوبی در اجرای آن در جمکران داشته اند.

حسینی کاشانی افزود: موضوع دوم جلسه طرح منادیان مسجد و نحوه تعامل دستگاههاست، باید از ظرفیت های مختلف برای پیشبرد برنامه های قرآنی استفاده کنیم، این کار در قم، با حرکت های جهادی آغازشد.

وی تصریح کرد: این مصوبات را باید با تائید تولیت جز مصوبات شورا بیاوریم تا به دستگاهها ابلاغ و پیگیری شود و ضمانت اجرایی بالا رود و دستگاهها تبعیت لازم از استاندار داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد: سومین مصوبه در مورد برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری نوروز در حرم و جمکران است که در این باره طرح‌هایی مصوب شده و در ایام نوروز برگزار می شود.

وی بیان کرد: در مصوبه شورا 5 طرح تصویب شد تا اجرایی شود در این باره 4 طرح به سرانجام رسید و به دلیل برخی از مشکلات برخی از طرح ها به موقع عملیاتی نشد.

حسینی کاشاتی خاطرنشان کرد: تولید کتاب های کمک آموزشی با مشارکت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از طرح هاست که امروز برخی از کتاب ها رونمایی شد.

وی گفت: نرم افزار تلفن همراه جهت آموزش قرآن کریم از طرف اوقاف و انجام طرحی پژوهشی با همراهی دانشگاه و انجام موشن گرافی ترویج فرهنگ ورزش با مشارکت ورزش و جوانان از دیگر طرح هایی است که به نتیجه رسیده اند.

گفتنی است در این جلسه از نخبگان قرآنی تجلیل شد.