به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی سنم استان قم، دکتر سرمست استاندار قم در مراسم افتتاح مرکز مهارت آموزی و انتقال تکنولوژی کشاورزی در زمینه پرورش اسب تحت نظارت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان که بعد از ظهر امروز پنج شنبه مورخ ٩٩/١٢/١۴ در منطقه قنوات قم و به مناسبت ایام روز مهندس برگزار شد حضور یافت و ضمن افتتاح این مرکز گفت: 

فعالان عرصه کشاورزی ارزشمندترین قشر کشور هستند درحالیکه قدر و جایگاه آنان به درستی شناخته نشده است. وی با اشاره مشکلات و خلأهای کشور در حوزه کشاورزی و مشکلات ناشی از بهره وری بی رویه و غیر اصولی از منابع ملی، نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را در حل مشکلات بخش کشاورزی کشور بسیار تاثیرگذار ارزیابی کرد و افزود:

انقطاع بین نسلی و همچنین دور ماندن کشاورزان سنتی از تکنولوژی روز موجب عقب ماندگی کنونی کشاورزی کشور شده است که سازمان نظام مهندسی کشاورزی به عنوان حلقه واصل بین تولیدکنندگان و عرصه تصمیم سازی کشور و با انتقال دانش روز به عرصه تولید یکی از اساسی ترین عوامل پیشرفت بخش کشاورزی است.

 در ابتدای این مراسم که با توجه به محدودیتهای ناشی از بیماری کرونا به صورت محدود و با رعایت دستورالعملهای بهداشتی برگزار شد مهندس عباس خرمی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان با گرامیداشت روز مهندس و خیر مقدم به حاضرین، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یکسال اخیر سازمان در بخشهای مختلف، به بیان فلسفه راه اندازی این مراکز در کشور پرداخت و رسالت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را ساماندهی، بازآموزی ونوآموزی و استقرار کارشناسان در عرصه تولید محصولات کشاورزی و ارتقاء بهره وری بخش کشاورزی با استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست و افزود بایستی با کمک به تقویت زیرساختهای این مراکز، چالشها و مشکلات بخش کشاورزی را مرتفع سازیم. 

خرمی در ادامه اظهار داشت بر اساس ابلاغ وزیر محترم جهاد کشاورزی و با هدف واگذاری خدمات حوزه کشاورزی به بخش غیردولتی و نفوذ دانش روز در عرصه تولید محصولات کشاورزی، تاکنون11 مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی و 7 مرکز خدمات تخصصی کشاورزی و 26 مرکز مهارت آموزی و انتقال تکنولوژی در سطح استان قم راه اندازی شده است.

توجه بیشتر به حضور مسئولین فنی در واحدهای تولیدی کشاورزی جهت توسعه کشاورزی پایدار و مهندسی کردن تولید و کاهش مصرف سموم و کودهای شمیایی و همچنین حل مشکل اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی، از دیگر محورهای سخنان ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بود.

 خرمی با اشاره به مسائل و مشکلات زیست محیطی و صنایع آلاینده، نسبت به عدم اجرای قانون هوای پاک مصوب مجلس شورای اسلامی در استان قم اظهار تاسف کرد و خواستار پیگیری مقامات استانی در این زمینه گردید.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم در پایان پیشنهاد احداث شهرک گلخانه ای در استان قم جهت واگذاری به فارغ التحصیلان کشاورزی و همچنین اختصاص بودجه جهت آموزش کارشناسان و بهره برداران را مطرح نمود.

در پایان این آیین، از تعدادی از اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان مهندس نمونه استان توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اهدای لوح یادبود به امضای استاندار قم تجلیل شد.