به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، آیت‌الله سید محمد سعیدی، مدیرکل و تعدادی از مدیران ارشد کمیته امداد استان قم با امام‌جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) دیدار و درباره مشکلات مردم و نیازمندان و راهکارهای خدمت به اقشار مستضعف جامعه گفت‌وگو کردند.

امام‌جمعه استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) بابیان اینکه شغل امدادگری در کمیته امداد با مشاغل دیگر متفاوت است گفت: مطمئن باشید دست خداوند پشتیبان شما و همکاران شماست و ان‌شاءالله خداوند خیرات و برکات خود را بر شما نازل می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد، نباید از تبلیغات مسموم فضای مجازی در مورد فعالیت‌های خود نگران شود افزود: باقدرت به کار و خدمات خود ادامه بدهید و امیدوارم خداوند این خدمات را به‌عنوان عبادت از شما قبول کند و ذخیره آخرت شما باشد.

آیت‌الله سعیدی در پاسخ به این شبهه که چرا خداوند دانا و توانا خودش به داد محرومان نمی‌رسد گفت: درست است که پروردگار متعال باقدرت مطلق خود می‌تواند خودش به افراد بی‌بضاعت کمک کند ولی به شکل‌های مختلف مردم را برای کمک به مستضعفان و توانمندسازی آن‌ها فراخوان کرده تا نصرت الهی را شامل حالشان کند.

امام‌جمعه قم نگاه کلی و ریشه‌ای به کمیته امداد را ناشی از همین دیدگاه دانست و اظهار کرد: دستور به توانمندسازی مددجویان در حکم مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به هیئت‌امنای این نهاد هم بر همین اساس است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد باید مانند موکب‌های بین‌راهی زائران، نباید محل استقرار باشد گفت: طبق دستورات اسلام، طوری برنامه‌ریزی کنید تا افرادی که آسیب‌دیده‌اند و مشکلاتی دارند باورشان این نباشد که قرار است در اینجا بمانند بلکه خدمت لازم را دریافت و عبور می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) بابیان اینکه محرومیت‌های فکری و رفتاری محرومان بسیار سخت‌تر و نگران‌کننده‌تر از نیازهای اقتصادی آن‌هاست خواستار توجه بیشتر به مسائل فرهنگی مددجویان این نهاد شد.