به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، یکصدونودوهفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در سالن همایش‌ شهیدسیدمرتضی آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

در این نشست سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان قم از بهره برداری کتابخانه مرکزی قم پس از ۱۰ سال در بهار ۱۴۰۰ خبر داد و با اشاره به وجود ۲۴ کتابخانه عمومی در استان قم گفت: با هدف ایجاد توسعه فرهنگ کتابخوانی ۲ کتابخانه سیار در مناطق روستایی و کمتر برخوردار راه‌اندازی می‌شود.

همچنین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار ساماندهی محل قبور خانواده شهدا و ایثارگران شد.

حجت‌الاسلام هنرمند با اشاره به اولویت تامین مسکن ایثارگری در استان قم گفت: ۱۱ هزار و ۷۰۰ خانواده ایثارگر مشمول دریافت خدمات مسکن ایثارگری در استان قم هستند.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز با اشاره به اینکه استان قم به‌عنوان پایتخت فرهنگ هنر مساجد کشور انتخاب شده است، گفت: کانون مساجد استان با ۴۲۰ مسجد در مسابقات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور که با ۸ شاخص برگزار شد، توانست رتبه نخست کشوری را کسب کند و برای دو سال به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور انتخاب شد.

حجت‌الاسلام روحانی برای ادامه موفقیت‌ها و استفاده از ظرفیت مطلوب مساجد استان قم، همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی ملی و استانی با کانون‌های فرهنگی و هنری را خواستار شد.

همچنین در این جلسه با هدف گسترش فرهنگ مهدویت تشکیل کارگروه مهدویت و انتظار ذیل شورای فرهنگ عمومی استان‌ با همکاری دستگاه‌های ملی برای سال آینده تصویب شد.