به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی جمکران، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری درباره برنامه های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برای ایام نیمه شعبان، اظهار کرد: جشنواره «عید تا عید» از نیمه شعبان در نوروز ۱۴۰۰ تا پایان این سال را طراحی کرده ایم تا با بخش های مختلف و متنوع و به اقتضای مناسبت های ملی مذهبی برنامه های مهدوی را اجرا کنیم.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) ادامه داد: از این رو، در این طرح پویش هایی همچون جشن تکلیف پسران ۱۵ ساله در نیمه شعبان و دختران ۹ ساله در نهم ربیع الاول، ویژه برنامه های ۹ ربیع، ایام فاطمیه، دهه فجر انقلاب و … پیش بینی شده است.

وی از برگزاری مسابقات متنوع و متعدد کتابخوانی در قالب این طرح خبر داد و گفت: رویکرد ما در این مسابقات، جهت دهی به مطالعات مهدوی از طریق معرفی کتاب های مناسب است، همچنین، درصدد تولید محتواهای مطلوب برای مخاطبان نیز هستیم همچون معرفی شاخصه های خانواده منتظر در ابعاد تربیت، سبک زندگی و … .

حجت الاسلام نصوری ترویج و تبیغ فرهنگی احیای نیمه شعبان را از دیگر برنامه های بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) برای این ایام برشمرد و بیان کرد: برگزاری احیای این شب به دو شیوه حضوری و مجازی را مد نظر داریم، البته طبیعی است برای این احیاء نیازمند سناریوی محتوایی هستیم از این رو، محتوای مهدوی برای سخنرانان و احیاگیران این شب تهیه شده و نیز گلچینی از اعمال نیمه شعبان را تدارک دیده ایم تا در اختیار علاقمندان قرار بگیرد.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت اضافه کرد: در ایام دهه فجر طرح ۳۰ استان، ۳۰ دانشگاه با محور برگزاری وبینارهای مجازی را اجرا کردیم که با استقبال فضاهای دانشگاهی و استان ها به نزدیک به ۵۰ وبینار افزایش یافت، لذا برای ایام نوروز ۱۴۰۰ که با دهه مهدویت همزمان شده است و نیز با توجه به نامگذاری روزهای این دهه، محتوای سخنرانی و نشست های مهدوی را نیز تهیه کرده ایم.

وی اضافه کرد: تهیه بروشورها و اینفوگرافی های مهدوی در موضوعات آسیب شناسی، روایی و …، تولید پوسترها و بنرها با موضوع بهار مهدوی و توزیع میان مساجد و هیئت های مذهبی نیز برای ایام نیمه شعبان انجام می شود.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به تولیدات رسانه ای برای ایام نیمه شعبان، ابراز کرد: ویژه برنامه ای با همکاری رادیو معارف برای ۱۴ روز ابتدایی سال همراه با برگزاری مسابقه پیش بینی شده است، همچنین کارگروهی در رسانه ملی تشکیل شده تا برنامه های نوروز ۱۴۰۰ به تناسب همزمانی با ایام نیمه شعبان، با پیوست مهدوی باشد.

وی اضافه کرد: همچنین، کارگروهی در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده تا از طریق شبکه شاد، لایوها و برنامه های محتوایی مهدوی ارائه و نیز به سوالات معلمان و دانش آموزان پاسخ داده شود.

حجت الاسلام نصوری در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، کلیپ های کوتاه پنج دقیقه ای برای انتشار در فضای مجازی و رسانه ها نیز تولید شده است و از مراجع درخواست صدور پیام برای این ایام را داشته ایم.