به گزارش اکونا پرس،

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: با تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در بخش های مختلف شهرداری  این پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است و انشاالله طی چند روز آینده به بهره برداری خواهد رسید و به لطف خدا شیرینی این پروژه به زودی برای مردم محسوس و لذت بخش خواهد بود.

 وی گفت: حدود ۷ کیلومتر از این پروژه در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در حال اجرا می باشد، ۶ کیلومتر در منطقه ۱۴ و همچنین حدود ۳ کیلومتر آن در منطقه ۱۰ شهرداری قرار گرفته است.

امیری با تاکید مجدد در خصوص اهمیت این پروژه گفت: احداث این پروژه حرکت بسیار خوبی بوده که می‌تواند نقش بسیار مناسبی در توسعه و عمران منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان و همچنین شهر اصفهان داشته باشد و به عنوان یکی از مبادی مهم ورودی شهر اصفهان با توجه به تردد بسیار زیاد آن از شرق کشور و شرق استان و همچنین نقش ترانزیتی آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

 معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به هفته بزرگداشت منابع طبیعی و درختکاری گفت: هفته منابع طبیعی و درختکاری را گرامی می داریم و از همه افرادی که در جهت توسعه فرهنگ درختکاری نقش‌آفرینی کند تلاش می‌کنند قدردانی می نمایم.

امیری با اشاره به افتتاح گلخانه گیاهان گرمسیری در باغ گلها گفت: در چند روز پیش شاهد افتتاح اولین گلخانه گرمسیری که در نوع خود در کشور کم نظیر است بودیم ،گلخانه ایی که در آن علاوه بر تنوع گیاهان گرمسیری کاشت شده؛ نقش آموزشی و پژوهشی برای  متخصصین و اقشار مختلف جامعه دارد.

وی  به شروع عملیات پارک جنگلی پرتو اشاره و ادامه داد: در نخستین روز از هفته درختکاری، در منطقه ۲ شهرداری اصفهان ۵۳ هکتار از فاز اول فضای سبز پارک جنگلی پرتو شروع گردید که تا ۱۷۰ هکتار قابل افزایش می باشد .

امیری هدف فعالیت های شهرداری اصفهان در خصوص فضای سبز را حفظ سرانه فضای سبز متناسب با رشد جمعیت دانست و گفت سرانه اکولوژیک در شهر اصفهان ۲۷ متر مربع بوده که در حال حاضر با توجه به جمعیت دو میلیون نفری شهر اصفهان به بیش از  ۲۸/۲ متر مربع رسیده است در همین ارتباط در طی سه سال گذشته بالغ بر ۳۰۰ هکتار  توسط مدیریت شهری به فضای سبز شهر اصفهان اضافه شده است.

معاون شهردار اصفهان گفت: به چگونگی تامین آب مورد نیاز فضای سبز اشاره کرد و گفت: در جهت تأمین منابع آب با توجه به اقلیم شهر اصفهان و شرایط خشکسالی و فصلی بودن رودخانه زاینده رود حرکت های بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: در طی دو سال گذشته بالغ بر یکصد میلیارد تومان سالانه در جهت تأمین منابع آب و تبدیل آب های خاکستری به آب تصفیه شده مناسب فضای سبز شهرداری اصفهان هزینه شده است.

 حسین امیری تاکید کرد: در کشور کمتر شهرداری توانسته است از ظرفیت پساب جهت تامین منابع آبی فضای سبز استفاده نماید و در حال حاضر از ۸۵ کیلومتر خط انتقال و کلکتور طراحی شده ۷۰ کیلومتر آن اجرایی شده است.

وی به بهره برداری دو تصفیه خانه به منظور تصفیه پساب فاضلاب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو تصفیه خانه شمال و جنوب فعالیت می نماید و  دو تصفیه‌خانه دیگر نیز در دست اجرا می باشد که در ابتدای سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین احداث دو تصفیه خانه در حال انجام اقدامات قانونی به منظور شروع عملیات می باشد.

امیری افزود: با اقدامات صورت گرفته تا کنون در سال جاری ۱۵ درصد آب مورد نیاز فضای سبز از طریق تصفیه پساب تامین می گردد به این معنا که در حقیقت ۷ میلیون متر مکعب از آب های زیرزمینی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: در راستای طرح ها و فعالیت های زیست محیطی، شهرداری اصفهان توانسته است علاوه بر حفظ  فضای سبز نسبت به توسعه  آن اقدام نماید و همچنین تا شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ در تلاشیم  15 درصد استفاده فعلی از پساب را به ۳۵ الی ۴۰ درصد برسانیم که  چیزی در حدود ۲۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده جهت نگاهداشت فضای سبز شهر اصفهان می شود.