به گزارش اکونا پرس،

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین بهرامی در گفتگو با خبرنگار .....با اشاره به رونمایی از نرم افزار حدیث ولایت اظهار داشت: این نرم افزار نسخه جدیدی از بیانات و منویات و پیام‌ها و رهنمون‌های رهبر انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی افزود: همه فعالیت‌های مرکز در راستای اهداف و منویات رهبری است، ولی اینکه بیانات و آثار ایشان به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: نسخه دوم نرم افزار حدیث ولایت با حضور جمعی از مسئولان از جمله حجت الاسلام والمسلمین محمدیان معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در روز شنبه 23 اسفندماه ساعت 10.5 در سالن جلسات مرکز تحقیقات کامپیوتری نور رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی بیان کرد: یکی از آثاری که اشتیاق زیادی برای تولید و عرضه آن به علاقمندان داشتیم، مجموعه آثار مقام معظم رهبری بود که اولین نسخه این نرم‌افزار در سال 1392 با هدف ارائه بیانات، سخنرانی‌ها و مکاتبات و احکام معظم له تولید شده است. 

وی عنوان کرد: این نرم افزار شامل فرمایشات رهبری از سال 57 و مکاتبات از سال 59 به بعد بود که به طور کامل گردآوری و در سه ویرایش به روز رسانی شد و هر سال با محتواهای جدید، در دسترس قرار می‌گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی خاطرنشان کرد: نسخه دوم این نرم‌افزار علاوه بر بیانات و مکتوبات مقام معظم رهبری تا بهمن ماه 1399، حاوی کتب منتشر شده توسط انتشارات انقلاب اسلامی مربوط به موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی عهده‌دار حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای می‌باشد و این موجب موجب تمایز این نسخه با نسخه‌های قبلی است.

وی گفت: هر گونه مطالب مربوط به تدریس و نظرات معظم له به اشکال مختلف در 120 جلد کتاب توسط انتشارات انقلاب اسلامی گردآوری شده و همراهی خوبی در تولید نرم‌افزار از سوی مجموعه پژوهشی اتفاق افتاد تا مکتوبات خوبی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی افزود: در سال قبل این مکتوبات به صورت پی دی اف ها فراهم و نرم‌افزار تولید شد، در این زمینه کتب عرضه شده در این نسخه از نرم‌افزار شامل موضوعات مختلفی چون انقلاب اسلامی، زن و خانواده، جهان اسلام، حوزه و دانشگاه و سبک زندگی اسلامی و تفسیر قرآن و حدیث، سیره اهل‌بیت و اقتصاد اسلامی و شعر و ادبیات و....است.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی عنوان کرد: نسخه جدید نرم‌افزار حدیث ولایت با هدف پاسداشت میراث گرانقدر عالمان و دانشمندان اسلامی و دستاوردهای مراکز و مؤسسات علمی و پژوهشی تولید شده است.

وی تصریح کرد: آئین رونمایی این نرم‌افزار به صورت مجازی از طریق آدرس live.noorsoft.org و همچنین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مرکز در زمینه گردآوری و نشر دیجیتالی منابع علوم اسلامی است و مرکز نور بیش از سه دهه در راستای عرضه منابع علوم اسلامی بصورت دیجیتالی فعال است و نرم‌افزارهای تولید شده به بیش از 200 عنوان می‌رسد.

وی بیان کرد: این مرکز خدمات خوبی به نویسندگان، محققان و صاحبان آثار ارائه می‌دهد و تاکنون 150 نرم‌افزار شخصیت‌محور تولید و به جامعه علمی ارائه شده است.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی اظهار داشت: فعالیت ما در این زمینه موجب شد امروز بیش از 3000 جلد کتاب از مؤلفان و صاحبان آثار در اختیار داشته باشیم.