به گزارش اکونا پرس،

 در دومین رویداد الگوها و راهکارهای نوین در همکاری دانشگاه با جامعه صنعت طرح «همصدا» ی  سرای رشد و نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان طرح برگزیده و مدل عملیاتی برترتعامل صنعت و دانشگاه انتخاب شد.

این طرح شامل فرایند نیازسنجی صنایع، برقراری ارتباط از طریق کارگزاران (صنعتیاران) و پژوهشگران، مدیریت تعامل آنها و در نهایت نظارت بر پاسخ به نیازهای پژوهشی در هفت محور اصلی است. در این هفت محور طرح «همصدا» تلاش شده که موضوعات پژوهشی و نیازهای تحقیقاتی بنگاه های اقتصادی به عنوان هفت محصول قابل عرضه در بهینه ترین حالت از منظر زمان، هزینه و تکنولوژی توسط دانشگاه ها و شرکت های فناور پاسخ داده شود. 

شایان ذکر است اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان یک تسهیلگر موثر و هماهنگ کننده سازمانی مطمئن برای جلب مشارکت بیشتر صنعت و دانشگاه با هدف استفاده از سرمایه فکری دانشگاهیان و عرضه فناوریهای نوظهور به اعضای اتاق و صنایع استان مشوق هایی از جمله اعطای مشوق های نوآوری همصدا و حمایت از صنعتیاران به عنوان کارگزاران و میانجیگران نوآوری را با ایجاد یک ساختار جدید ارتباطی با نام سرای نوآوری و رشد در دستور کار خود قرار داده است.