به گزارش اکونا پرس،

بر اساس این گزارش به نقل ازروابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، لادن مهدوی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، در جلسه بررسی مشکلات پوشش اینترنت روستاهای شهرستان تفرش که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ارتباطی شهرستان تفرش، افزود: یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به تبع آن اداره کل ارتباطات استان، توسعه اینترنت پرسرعت و تامین ارتباطات با کیفیت در مناطق روستایی است که این مهم از طریق طرح خدمات اجباری روستایی(USO)   در این مناطق در حال اجرا و پیگیری است.

مهدوی تصریح کرد: از میان 59 روستای بالای 20 خانوار در شهرستان تفرش، از محل طرح خدمات اجباری روستایی (USO)، در فاز اول، تعداد 27 روستا از اینترنت پرسرعت اپراتور های‌وب بهره‌مند شده‌ و تعداد 26 روستای دیگر نیز در فاز دوم از این امکان بهره‌مند می‌شود. 

وی افزود: در سنوات قبل و عمدتا بدلیل بافت جغرافیایی منطقه، توسعه ارتباطات در سطح روستاهای شهرستان تفرش با کندی مواجه بوده است، لیکن با اتخاذ تصمیمات مناسب، جذب اعتبار و همچنین مساعدت فرمانداری این شهرستان، خوشبختانه در سالجاری اجرای طرحهای ارتباطی در سطح روستاهای شهرستان تفرش سرعت گرفته است.

مهدوی از پیگیری های در دست انجام جهت برقراری رومینگ بین اپراتوری سایت گردنه گیان شهرستان تفرش خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، استفاده بهینه اپراتور همراه اول از زیرساخت‌ ایجاد شده فراهم شده و ارتباط مناسب و پایدار در منطقه برقرار می‌شود. 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: توسعه شبکه اینترنت، مهمترین گام برای تحقق دولت الکترونیک و از مهمترین مطالبات مردم است و گسترش زیرساخت‌ها و شبکه های ارتباطی نیز گامی موثر در جهت پیشرفت همه جانبه شهرستان به شمار می‌آید.