به گزارش اکونا پرس،

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قم با اشاره به گرانی ها، خاطرنشان کرد: فساد و شرارت دلالان دانه درشت از چالش های بزرگ امروز کشورمان است و مردم و مسؤولان باید در برابر آن هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه مسؤولان هریک باید به سهم خود جلوی زیاده خواهی و فساد دلالان را بگیرند، اظهار داشت: مردمی که مسؤولان را انتخاب کرده اند، از آنها انتظاراتی دارند و یکی از مهمترین این خواسته ها، مبارزه با دلالان و مفسدان اقتصادی است.

سعیدی با بیان اینکه برخوردها با مفسدان اقتصادی به صورت مقطعی و فصلی ارزشی ندارد، گفت: امروز برخی دلالان و واسطه ها کنترل بازار را به دست گرفته اند، از این رو دستگاههای نظارتی باید به میان مردم و بازار آمده و از نزدیک به وظیفه خود عمل کنند و با مفسدان برخورد کنند.

وی با بیان اینکه برخی مفسدان اقتصادی اغراض سیاسی داشته و با برخوردهای مقطعی ادب نمی شوند، تصریح کرد: آنها می خواهند نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه داده و در راستای تحقق اهداف شوم نظام سلطه، یعنی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برمی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکید ایشان بر دو عنصر "بصیرت" و "صبر" در مبارزه با دشمنان را مورد توجه قرار داد و گفت: هرگاه این دو عنصر در جامعه وجود داشته باشد، دشمن نمی تواند کاری انجام دهد.

سعیدی با بیان اینکه مردم باید یکدیگر را به راه حق و صبر توصیه کنند تا جامعه در مسیر صراط مستقیم الهی گام بردارد، خاطرنشان کرد: دشمنان با راه اندازی جنگ نرم می خواهند مردم در برابر آرمان ها و ارزش های دینی و انقلابی بی تفاوت باشند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای وارونه جلوه دادن حقایق، بر اهمیت نقش آفرینی جوانان در رویارویی با جنگ نرم دشمنان تأکید کرد و گفت: جوانان باید فضای مجازی را در اختیار گرفته و جلوی خطر سیطره دشمنان بر فضای مجازی را بگیرند.

امام جمعه موقت قم همچنین با قدردانی از تلاش ها و مجاهدت های مجموعه درمانی و نظام سلامت کشور در دوران کرونا، گفت: بهترین و بالاترین قدردانی عملی از این عزیزان، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مراقبت از سلامتی خودمان و دیگران است.

وی حضور وزیر کشور در شهر مقدس قم و دیدار و گفتگو با علما و مراجع عظام تقلید و زیارت حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) را نیز مورد توجه قرار داد و ضمن قدردانی از وی گفت: مردم قم باید به گونه ای در رعایت مسائل بهداشتی عمل کنند تا الگوی دیگر شهرهای کشورمان باشند.

سعیدی با اشاره به فرارسیدن ماه شعبان و ایام سرور اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، روز 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا را گرامیداشت و گفت: عزت، اقتدار، امنیت، استقلال و آزادی امروز جمهوری اسلامی ایران، مدیون خون پاک شهیدان و صبر و استقامت خانواده های معظم شهداست.

وی در خطبه اول نماز جمعه نیز با بیان اینکه همواره جدال میان جبهه حق و باطل وجود داشته است، اما پروردگار متعال هرگز اجازه نمی دهد که ظالمان و مستکبران نور خدا را خاموش کنند، خاطرنشان کرد: کافران از ابزارهای گوناگون برای مبارزه با آیات الهی استفاده می کنند، اما بر اساس وعده الهی، هرگونه تلاش دین ستیزان برای شکست حق، محکوم به شکست است.