به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، کتاب زندگینامه و رزم ۸۸ شهید فرهنگی استان قم با عنوان «از مدرسه تا سنگر» در سی و چهارمین یادواره یک هزار شهید فرهنگی و دانش آموز استان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، معاون فرهنگی بنیاد شهید، رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم و پدر معلم شهید مدافع حرم «مجید عسگری جمکرانی» رونمایی شد.

کتاب «از مدرسه تا سنگر» شامل زندگی نامه و شرح رزم و شهادت رزمندگان فرهنگی استان قم است که در طول دفاع مقدس و حماسه دفاع از حرم در سنگر مدرسه، ادارات آموزش و پرورش و یا دانش‌سرا مشغول به خدمت و یا تحصیل بوده‌اند و بر اثر ترور توسط ضدانقلاب، رویارویی مستقیم با دشمن بعثی در جبهه و یا بمباران هوایی و‌... به شهادت رسیده‌اند.

ایده اصلی چاپ این کتاب توسط جمعی از پیشکسوتان فرهنگی دفاع مقدس و همرزمان شهدا در قالب زیرمجموعه‌ای از ستاد ملی کنگره شهدای استان قم مطرح شد و پس از جمع‌بندی در ستاد شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان، توسط «ابوالفضل بمانی» از فرهنگیان ناحیه یک قم تدوین و آماده انتشار شد.

کتاب «از مدرسه تا سنگر» مشتمل بر ۲۵۰ صفحه بوده و تصاویری از آلبوم شهدا در انتهای آن درج شده است؛ این کتاب همزمان با چهل سالگی دفاع مقدس به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و با همکاری ستاد شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش و ستاد ملی کنگره شهدای قم توسط انتشارات وثوق منتشر شده است.