به گزارش اکونا پرس،

حجت الاسلام والمسلمین «یاسین حسین آبادی» از اجرای پویش «همدلی برای ظهور» به همت مسجد مقدس جمکران خبر داد و اظهار کرد: مبنای این پویش از آیات و روایات و کلام امام راحل و مقام معظم رهبری گرفته شده است. در توقیع امام زمان(عج) به شیح مفید(ره)، حضرت(ع) فرمودند: «اگر شیعیان ما (که خداوند توفیق طاعتشان دهد) در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، همدل می‌شدند، میمنت ملاقات ما از ایشان به تاخیر نمی‌افتاد، و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنان می‌گشت، دیداری بر مبنای شناختی راستین و صداقتی از آنان نسبت به ما؛ علّت مخفی شدن ما از آنان چیزی نیست جز آن چه از کردار آنان به ما می‌رسد و ما توقع انجام این کارها را از آنان نداریم».

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: از این رو، اجتماع از جنس قلب که همان همدلی است محور این عملیات قرار داده ایم به عنوان راهبردی اساسی در نزدیک شدن به حضرت حجت(عج) و عصر ظهور. این پویش با شعار «#عید نو، عهد نو» اجرا می شود.

وی تصریح کرد: ابتدای و انتهای سال 1400 با نیمه شعبان و سالروز ولادت باسعادت امام عصر(عج) مقارن شده است از این رو، در این سال عهد همدلی را خواهیم داشت. بر این اساس محتواهای متعددی تهیه شده است. این پویش با نصب دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) تهران با شعار «مرا عهدی است با جانان» آغاز شده است.

وی ابراز کرد: مجموعه های متعدد با این پویش همراه شده اند اعم از سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، آستان های مقدس اعم از آستان قدس رضوی، حرم شاهچراغ، آستان کریمه اهل بیت(ع) و سازمان های اوقاف و تبلیغات اسلامی و ... . عموم نهادها و افراد علاقمند نیز برای دریافت محتوا و اطلاعات پویش می توانند به نشانی https://jamkaran.ir/ahdenoo/ مراجعه کنند.

حجت الاسلام حسین آبادی خاطرنشان کرد: امید داریم عموم مردم و نهادها به ویژه با توجه به شرایط کنونی کشور به این پویش که در طول سال 1400 با عنوان جمعه های همدلی ادامه می یابد، همراه شوند تا شئون مختلف همدلی در آن دنبال شود و همدلی ها حول محور امام زمان(عج) ایجاد و تقویت شود چراکه همدلی از ویژگی های جامعه منتظر است.