به گزارش اکونا پرس،

حجت الاسلام هادی شفیع زاده مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اعزام مبلغین از سوی این سازمان در مناسبت های مختلف تقویمی با توجه به شرایط خاص کرونایی از سال گذشته بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هرساله با آموزش مبلغین، اقدام به اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف سال به بقاع متبرکه می نماید.

وی گفت: طی یکسال گذشته به دلیل شرایط خاص کرونایی حاکم بر کشور، به ویژه طی یکسال اخیر، نوع اعزام مبلغین تغییر یافته و اغلب این برنامه ها به صورت مجازی انجام شده است.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: اعزام مبلغ در قالب طرح های مختلف همچون «طرح نشاط معنوی»، «طرح آرامش بهاری» و غیره بوده که در طرح نشاط معنوی که از اقدامات شاخص اداره کل اعزام مبلغ در سال های اخیر بوده و با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در بقاع متبرکه انجام شده، طی سال گذشته ۳۰۰ مبلغ از قم در بیش از ۳۲۰ کانال مجازی بقاع متبرکه و امامزادگان فعالیت داشتند.

حجت الاسلام شفیع زاده اظهار کرد: عمده فعالیت مبلغین در طرح نشاط معنوی، ترویج معارف دینی، قرآن و عترت و مباحث اجتماعی و فرهنگی و هنری بوده و مبلغین با ارائه سخنرانی‌های کوتاه، برگزاری مسابقات، مشاوره مجازی و معارف دینی، مهارت‌های اجتماعی را به شرکت‌کنندگان در این طرح آموزش داده اند.

وی در تشریح اطلاعیه شماره ۱۷ اداره اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و گزارش واحد ارزیابی و نظارت، از فعالیت سرگروه های استان ها و مبلغین، در طرح آرامش بهاری سال ۱۴۰۰ از تلاش مدیران کل اوقاف استانها، معاونین فرهنگی، سرگروه ها و معاونین، مبلغین، حوزه تبلیغ مجازی، حضوری و مبلغین بومی، مراکز افق مستقر در امامزادگان و بقاع متبرکه، هیات امنا و خادمین امامزادگان و بقاع متبرکه، و غیره به جهت برگزاری موفق طرح آرامش بهاری سال ۱۴۰۰ تقدیر کرد.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با اشاره به تعداد مبلغین در طرح «آرامش بهاری» سال ۱۴۰۰ که از ابتدای سال تا روز سیزدهم فروردین سالجاری برگزار شد تصریح کرد: از سوی کارگروه رصد، جمعبندی، ارزیابی طرح آرامش بهاری ۱۴۰۰ در مجموع ۵۶۶ مبلغ در دو حوزه تبلیغ حضوری و مجازی، حضور داشتند که از این تعداد ۴۱۳ مبلغ در حوزه تبلیغ حضوری و تعداد ۱۵۳ مبلغ در حوزه تبلیغ مجازی، مشغول تبلیغ و ترویج معارف اسلامی در کشور بوده اند.

وی اضافه کرد: طبق اطلاعات اخذ شده از روحانیون تبلیغی، تعداد ۲۱۲ مراسم کاروان شادی در استان های کشور، از سوی مبلغین، با همکاری مراکز افق، هیات امنای امامزادگان و بقاع متبرکه صورت گرفت که از همه دست اندرکاران این مراسمات تقدیر و تشکر می گردد.