به گزارش اکونا پرس،

رئیس آهن‌سازی مجتمع فولاد سبا با بیان اینکه پروژه هوشمندسازی در دو فاز تعریف شده است ادامه داد: در فاز اول دیتاهای لازم از طریق نصب سرور  و  لینک شدن آن به سوییچ اصلی اتوماسیون این اجازه را به کاربران تعریف‌شده می‌دهد که اطلاعات محدودی شامل کنتورهای تولید و مصرف و دیتاهای اصلی فرایند در اختیار ایشان قرار گیرد. در این فاز اطلاعات کنتورهای اصلی تولید و مصرف در سیستم EIS بدون دخالت اپراتور ثبت می‌شوند. همچنین قسمتی از این اطلاعات به پروژه هوشمندسازی فولادسازی مجتمع فولاد سبا متصل شده و باعث مدیریت مصرف مواد اولیه و آهن اسفنجی آن واحد بر اساس کیفیت آن‌ها می‌شود.

رجبی گفت: در فاز دوم تمامی اطلاعات فرایندی و تجهیزاتی که روی سیستم‌های HMI احیا مستقیم مجتمع فولاد سباست از طریق شبکه داخلی در اختیار کارشناسان و کاربران آن‌ها قرار خواهد گرفت.

رئیس آهن‌سازی مجتمع فولاد سبا یکی از فواید مهم اجرای فاز دوم را نظارت لحظه‌ای بر تجهیزات و ترند کردن اطلاعات مربوط به آن‌ها توسط کارشناسان آن تجهیز و کارشناسان فرایندی خارج از اتاق کنترل برشمرد.

  وی در پایان از حمایت‌های مدیریت مجتمع فولاد سبا و تلاش همکاران، پیمانکاران، شرکای تجاری و ذی‌نفعان که در این اجرای این پروژه یاری رساندند، تشکر و قدردانی کرد.