به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت های همه جانبه دانشگاه صنعتی قم تصریح کرد: وجود این دانشگاه در شهر کریمه اهل بیت(ع) و ام القری جهان اسلام بسیار مهم و ضروری بود تا استان قم علاوه بر نشر علوم و معارف آل محمد(ص) در عرصه علم و صنعت نیز همسو با سایر استان های کوچک و بزرگ که دارای دانشگاه صنعتی می باشند کمکی برای نظام و انقلاب بوده و باری را از دوش کشور بردارد.

 

وی با بیان اینکه تا دو سه سال پیش، دانشگاه صنعتی قم در بین سایر دانشگاه های صنعتی کشور در جایگاه مطلوبی قرار نداشت، افزود: بحمدالله با تغییر مدیریتی مناسب، این دانشگاه امروز یکی از مراکز علمی صنعتی کشور می باشد به گونه ای که در جایگاه ۱۱ بر اساس معیارهای پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) قرار گرفته است و این موفقیت حاصل نمی شد مگر با تلاش های جهادی کادر مدیریتی و برنامه ریزی دانشگاه صنعتی قم که این افتخار را برای استان رقم زدند.

رئیس فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز تحول صنعتی نیاز جدی استان و کشور است و غفلت از این موضوع خسارت بار خواهد بود، اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند تمام مشکلات کشور را خودمان می توانیم داخل کشور حل کنیم. به عنوان مثال اگر از شرکت‌های دانش بنیان حمایت شود و به جوانان اعتماد شود ما نیازی به کشورهای بیگانه نداریم. البته بعضی مسئولین می خواهند روحیه یأس و ناامیدی را در جامعه ترویج دهند و وابستگی کشور را به بیگانگان حفظ کنند. طبق فرموده مقام معظم رهبری مدظله العالی ما باید با تکیه بر توانمندی های داخلی در همه زمینه ها و رونق و جهش تولید به خودکفایی برسیم واین مهم با مانع زدایی از مسیر و مراحل تولید وحمایت ها و پشتیبانی از تولید و اشتغال محقق خواهد شد.

وی با اشاره تحولات مثبت در دانشگاه صنعتی قم از جمله پروژه های عمرانی این دانشگاه گفت : با توجه به مدیریت جوان و جهادی و فعال دانشگاه چنانچه نیازمند های آن که مهمترین آن مشکل مکان دانشگاه می باشد با همت مسئولین مربوطه مرتفع گردد یقینا آینده ای بهتر در انتظار آن خواهد بود. نظر به اینکه این دانشگاه یک دانشگاه فنی است، نیاز به تجهیزات، آزمایشگاه و کارگاه های متعددی دارد، که هزینه‌بر هم هست، بنده تمام قد از این دانشگاه رو به رشد حمایت خواهم کرد.