به گزارش اکونا پرس،

سرهنگ دوم پاسدار والایی صمد مسئول بسیج کارگری استان قم در جمع خبرنگاران  در قم با توجه به فرارسیدن هفته کار و بسیج کارگری گفت: از تاریخ ۵ اردیبهشت ماه تا ۱۱ اردیبهشت، هفته کار، کارگر و بسیج کارگری نامگذاری شده است.

وی با اعلام این خبر افزود:از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته می‌توان به دیدار و عرض خداقوت و تبریک با کارگران ساختمانی در محل‌های تجمع آن‌ها و همچنین بازدید از کارگاه‌های آجر پزی و کارخانه‌های تولید آجر که از کارگران بسیار پرتلاش هستند در روز ششم اردیبهشت اشاره نمود.

وی ادامه داد: سازمان بسیج کارگری در همین راستا در نظر دارد هفتم اردیبهشت ماه، به مناسبت روز تقدیر از زنان کارآفرین؛ از بانوان کارگر و زحمتکش کارخانه‌هایی که تعداد کارگر خانم آن‌ها بیشتر است، تقدیر به عمل آورد.

والایی صمد با اشاره به نقش تاثیرگذار کارگران در همه عرصه‌ها تصریح کرد: غبارروبی قبور مطهر شهدای مدافع حرم بهشت معصومه (س) با تعداد افراد محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز از جمله برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج کارگری است.

وی همچنین تکریم و تجلیل از خانواده‌های متاثر از سانحه کار و عیادت و دیدار با ایشان را از مهمترین وظایف سازمان بسیج کارگری دانست و افزود:این اقدام خداپسندانه همواره در دستور کار سازمان بسیج کارگری بوده که در هفته پیش رو نیز در چارچوب برنامه‌های هفته کار، کارگر و بسیج کارگری قرار گرفته است.

مسئول بسیج کارگری قم خاطرنشان کرد:با شیوع ویروس کرونا در کشور، زندگی کارگران بسیاری به لحاظ معیشتی و مالی تحت تاثیر قرار گرفت که سازمان بسیج کارگری در روز یازدهم اردیبهشت ماه، با توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان کار در این قشر امیدوار است بخش کوچکی از این مشکل را برطرف نماید.